18:11

حوزه هنری استان اصفهان در پایان هفته حماسه و ایثار اصفهان از مهدی جانی پورعکاس خبری پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مهدی جانی‌پور عکاس دوره دفاع مقدس که آثار او درخصوص روز حماسه و ایثار اصفهان و تشییع پیکر 370 نفر از شهدای عملیات محرم در حوزه هنری استان اصفهان به نمایش درآمده بود تجلیل شد.
این عکاس خبری و ورزشی بیش از 400 قطعه عکس از مراسم تشییع شهدا در سال 1361 گرفته بود که اکنون منتخبی از این آثار را در عمارت سعدی به نمایش گذاشته است.
وی در روایتی از روز بعد عملیات محرم گفت: من در عملیات محرم شرکت نکردم و در اصفهان بودم، به من بعد از عملیات گفتند خیلی شهید داریم فکر کردم که نهایتا ۵۰ تا ۱۰۰ نفر است اما سه روز غسل این تعداد شهید (370 نفر) طول کشید و واقعا روزهای تلخی بود.
عکاس دفاع مقدس در خصوص تشییع پیکر شهدا در روز ۲۵ آبان اظهار داشت: من از هر کوچه می‌دیدم که شهدا را روی دست به میدان نقش جهان اصفهان می‌آورند، وقتی به بالای عالی قاپو رفتم دوربین از دستم افتاد زیرا از این عظمت به تعجب آمدم.
وی تاکید کرد: وقتی اولین شهید روی دست از میدان امام خمینی یا همان نقش جهان به گلستان شهدا رسید حوالی ظهر بود و هنوز تعدادی از شهدا در میدان امام بودند و یک ظهر تا عصر تشییع پیکر این شهدا طول کشید. من این فاصله را پیاده رفتم و بیش از 12 حلقه عکس 36 تایی را عکاسی کردم.
جانی پور خاطر نشان کرد: همه دیدیم مردم آن روز چه ایثاری کردند، هیچ کس عزای عمومی اعلام نکرد اما همه بازار و مدارس و دانشگاه‌ها به صورت خودجوش بسته بود و همه آمده بودند.
وی اضافه کرد : همانطور که در خود جنگ همه اقشار در هر سنی و هر شغلی بودند در تشییع پیکر نیز همه حاضر بودند، به خاطر دارم عصر همان روز ۷۰۰ نفر دیگر نیز از اصفهان به جبهه ها اعزام شدند.
این عکاس دفاع مقدس در پایان از مجموعه حوزه هنری تشکر کرد و گفت: هیچ مرکزی مثل حوزه هنری اینگونه به جنگ نمی پردازد و در کل سال برنامه‌هایی در این خصوص دارد و باید از این عمل تشکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نیز مانند سایر جنگ ها، جنگی تاریخی است که در کتابهای درسی آمده است. معتقدم جوانان ما نیاز دارند که با ابعاد مختلف این جنگ آشنا شوند و به نوعی باید برای این قشر(جوانان) در این زمینه روشنگری ایجاد شود تا منجر به آگاهی آنان از دفاع مقدس و ایثارگری هایی که برای ایران اسلامی شده است شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *