14:13

سوزانه بِیِر جایزه دستاورد حرفه‌ای آکادمی فیلم اروپا را دریافت می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سوزانه بِیِر کارگردان دانمارکی دریافت‌کننده جایزه ۲۰۲۱ یک عمر دستاورد حرفه‌ای در دنیای سینما خواهد بود که توسط آکادمی فیلم اروپا اهدا می‌شود.
این فیلمساز به خاطر فیلم «دنیایی بهتر» سال ۲۰۱۰ برنده جایزه‌های اسکار و گلدن گلوب شده بود و در سال ۲۰۱۶ هم با مینی سریال «مدیر شب» جایزه امی را به خود اختصاص داد.
به این ترتیب بِیِر ۶۱ ساله نخستین کارگردان زنی خواهد بود که توانسته جوایز اسکار، گلدن گلوب، امی و فیلم اروپا را دریافت کند چون فیلم «دنیایی بهتر» او در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین فیلم اروپایی و «فقط عشق لازم داری» او در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه بهترین فیلم کمدی اروپایی شده بود.
بِیِر از زمان ساخت نخستین فیلم خود یعنی «فروید از خانه می‌رود» که در سال ۱۹۹۱ برنده جایزه اژدهای فستیوال فیلم گوتنبرگ سوئد شد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای گیتا نوربی به ارمغان آورد، تبدیل به یکی از چهره‌های اصلی سینمای اروپا شد.
ملودراماهای «قلب‌های باز» سال ۲۰۰۲ و «برادران» سال ۲۰۰۴ و «بعد از عروسی» سال ۲۰۰۶ برای او شهرت بین‌المللی به ارمغان آوردند و تبدیل به فیلم‌های هنری موفقی شدند.
«بعد از عروسی» با نقش‌آفرینی مدس میکلسن نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بِیِر را روی رادار هالیوود قرار داد. فیلم بعدی او «چیزهایی که در آتش از دست دادیم» سال ۲۰۰۷ بود که نخستین فیلم انگلیسی زبان او محسوب می‌شد و هالی بری و بنیسیو دل تورو در آن بازی کردند.
بِیِر در حال حاضر مشغول فیلمبرداری «بانوی اول» شوتایم است، سریالی با نقش‌آفرینی وایولا دیویس، میشل فایفر و جیلین اندرسون که به زندگی چند بانوی اول آمریکا می‌پردازد.
این کارگردان جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای خود را در مراسم سی‌وچهارمین جوایز فیلم اروپایی در برلین که روز یازدهم دسامبر برگزار می‌شود دریافت خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *