11:09

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر هنرآموزی بانوان، تاکید کرد: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت‌های جنسیتی نیستیم؛ باور داریم بانوان در حوزه هنر جلوتر از مردان هستند.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی شنبه (سوم مهر) در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایرنا درباره اولویت های کوتاه مدت و میان مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار داشت: در کوتاه مدت، بسته حمایتی به تصویب رییس جمهوری رسید و در اختیار صندوق اعتباری هنرمندان قرار گرفت.
وی افزود: این بسته حمایتی از ماه آینده به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در قالب تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از راه اندازی تدریجی فعالیت های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد و گفت: به زودی همه فعالیت های فرهنگی و هنری با تکمیل واکسیناسیون و به صورت تدریجی در سراسر کشور از سر گرفته می شود.
اسماعیلی همچنین در مورد واگذاری شبکه نمایش خانگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در چند سال گذشته، در جریان جزئیات این موضوع بودم که باید بدون جنجال رسانه ای حل شود. همه اقدامات را باید در چارچوب قانون انجام دهیم و در این زمینه با صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی مجازی در یک ماه اخیر گفت و گوهای فشرده ای انجام شد.
وی با بیان اینکه در این باره به زودی در مراکز قانونی تصمیم گیری می شود، بیان کرد: جایگاه نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در امر نظارت و در مسیر فعلی ادامه می یابد؛ اگر به تازگی ابهامی پیش آمده است با رعایت همه قوانین و رویه های موجود باید تصمیم گیری شود.
وی همچنین درباره هنرستان ها و هنرآموزی بانوان، تاکید کرد: در حوزه هنرآموزی معتقد به تفاوت های جنسیتی نیستیم؛ بر این باور هستم بانوان در حوزه هنر جلوتر از مردان هستند.
دولت باید حضور بانوان را در این عرصه ها دنبال کند و به دنبال گسترش و تکمیل حلقه هنرستان ها در سطح کشور هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش هفت رشته تخصصی هنر در انحصار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همه استان ها حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه اندازی می شود. در این صورت همه دختران و پسران در یک فضای عادلانه به تحصیل می پردازند.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز سال تحصیلی هنرستان های هنرهای زیبا صبح امروز شنبه سوم مهرماه در هنرستان دخترانه موسیقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و اسماعیلی از ۱۲ رتبه برگزیده کنکور رشته هنر ۱۴۰۰ تقدیر به عمل آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *