16:56

حسین مسافر آستانه احتمال می‌دهد تاریخ برگزاری این جشنواره تغییر کند و می‌گوید این موضوع طی فراخوانی اعلام خواهد شد.
او که دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر است در این زمینه به ایسنا می‌گوید: برنامه‌ریزی ما برای برگزاری این دوره از جشنواره به شکل حضوری و فیزیکی بود ولی تعطیلات تابستانی تئاتر، برنامه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داد و حالا هم که سالن‌های تئاتر بازگشایی شده، هنوز مطمئن نیستیم اوج دیگری از نظر شیوع کرونا در پیش نباشد هر چند امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.
مسافر آستانه ادامه می‌دهد: به هر حال ناچاریم تغییراتی در برنامه‌ریزی‌مان داشته باشیم به این صورت که یا مهلت آماده‌سازی آثار متقاضی را افزایش بدهیم یا این‌که تاریخ برگزاری جشنواره را تغییر بدهیم. هر دو مورد در شورای سیاستگذاری به بحث گذاشته می‌شود و نتیجه را طی اطلاعیه‌ای اعلام خواهیم کرد که درواقع این اطلاعیه، کامل‌کننده فراخوان اولیه جشنواره است.
او درباره احتمال برگزاری همزمان جشنواره فیلم و تئاتر فجر توضیح می‌دهد: تلاش می‌کنیم چنین نشود. همچنان‌که در فراخوان هم بازه برگزاری جشنواره را یکم تا دوازدهم بهمن‌ماه اعلام کرده‌ایم ولی باید دید آیا تا آن زمان آثار قابل‌توجهی به ما می‌رسد یا نه. شاید شرایط به گونه‌ای پیش برود که چاره‌ای جز عقب انداختن زمان برگزاری جشنواره نداشته باشیم تا آثار متقاضی، فرصت بیشتری برای آماده‌سازی داشته باشند.
مسافر آستانه که پیش‌تر تاکید کرده بود جشنواره امسال حتما بخش بین‌الملل خواهد داشت، درباره این موضوع هم می‌گوید: کلیات برنامه طوری است که تصمیم داریم بخش بین‌الملل داشته باشیم ولی باید دید تا آن زمان، شرایط جهان چگونه خواهد بود چون فقط بحث وضعیت ما هم مطرح نیست و باید دید دیگر کشورها هم چه شرایطی خواهند داشت.
دبیر شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر در پایان درباره برنامه‌های این تماشاخانه می‌گوید: تا پایان سال اجراهای‌مان به صورت متراکم ادامه خواهد داشت. در بیشتر زمان‌ها دو سالن‌ استاد سمندریان و دکتر ناظرزاده کرمانی دواجرایی خواهند بود مگر این‌که شرایط استثنایی ایجاد شود. به عنوان نمونه، کاری آماده اجرا نباشد یا شرایط یک اجرای خاص به گونه‌ای باشد که کار دیگری نتواند در کنارش روی صحنه برود. همچنان‌که در شروع برنامه‌ریزی جدیدمان هم کارهای آماده زیادی نداشتیم و به همین دلیل یکی از سالن‌ها تک‌اجرایی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *