تبدیل تئاتر به کنسرت نمایش

14:11

بازیگر سینما و تئاتر گفت: تئاتر تنها چیزی بود که هنر ما را نشان می‌داد که این هم به سمت تجاری پیش می‌رود و برای این که برگشت مالی برای تهیه‌کننده‌ها داشته باشد، تبدیل به کنسرت نمایش و مانند این‌ها شده است.
نازنین صلح جو که نخستین بار با فیلم «آشفتگی» جلوی دوربین رفت و اکنون نیز در سریال نمایش خانگی خونسرد به کارگردانی‌ امیرحسین ترابی ایفای نقش می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: بیشتر بازیگران تئاتر تحصیلات دانشگاهی دارند و با کسانی که به قصد شرایطی مانند سرمایه‌گذاری و یا رابطه وارد سینما و تلویزیون می‌شوند، بسیار تفاوت دارند.
صلح جو بازیگر فیلم گواهی امضا به کارگردانی شهرام اسدزاده که اولین تجربه تئاتری‌اش را با نمایش جیرجیرک به کارگردانی آرش سنجابی به دست آورد و پس از آن در نمایش بووگی ووگی برادوی بازی کرد، درباره استفاده از بازیگران تئاتر در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی افزود: تئاتری‌ها زحمت های فراوانی می‌کشند و در این زمینه استعدادهایی وجود دارد که در واقع حیف می‌شوند. خیلی خوشحالم که چند سالی است کارگردان‌ها به استفاده از بچه‌های تئاتر در کارهای تصویر روی آورده‌اند و این به رشد سینما و معرفی چهره های جدید به تصویر کمک می کند.
صلح جو گفت: کارگردان‌ها به سالن‌های نمایش آمده و کارها را از نردیک می‌بینند. به تازگی سر سریال نمایش خانگی رفتم که کارگردان، کار ما را دید و از بیشتر بچه‌های گروه استفاده کرد و این موضوع می تواند اتفاق خوبی باشد.
به گفته این بازیگر، استفاده از تئاتری‌ها در کارهای تصویر می‌تواند انگیزه‌ای برای آنها هم باشد که چندین ماه برای اجرا تمرین می‌کنند و البته سختی‌های خودش را دارد و با کار تصویر بسیار متفاوت است.
صلح جو این را هم گفت که برخی‌ها را به عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون می‌بینم و این سؤال برایم مطرح می‌شود چرا اصلا این‌ها بازیگر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه در کارهای تصویر از بین استعدادهای خوب تئاتر شاهدیم اما تعدادشان محدود بوده و آنگونه که باید و شاید از حضور بازیگران تئاتر در تصویر استفاده نمی‌شود.
این بازیگر سینما و تئاتر افزود: در تئاتر، فضاهایی وجود داشت که در سینما و تصویر نداشتیم و جلوی این‌ها هم به مرور گرفته می‌شود. کسانی که سال‌های سال برای تئاتر زحمت کشیده‌اند، کناره‌گیری کرده‌اند و همه چیز به سمت تجاری شدن رفته است و به دلیل محدودیت هایی که لحاظ می‌شود، بسیاری، دیگر رغبتی برای کار تئاتر ندارند.
وی اضافه کرد: تئاتر تنها چیزی بود که هنر ما را نشان می‌داد که این هم به سمت تجاری پیش می‌رود و برای این که برگشت مالی برای تهیه‌کننده‌ها داشته باشد، تبدیل به کنسرت نمایش و مانند این‌ها شده است.
صلح جو این را هم می‌گوید که یک سری افراد در تئاتر هستند که بیشتر گرداننده این قضیه هستند.
بازیگر سینما و تئاتر افزود: تئاترهایی که بودجه آنچنانی ندارند، تبلغیات آنچنانی هم ندارند و نمی‌توانند مانند سایر نمایش‌ها که بودجه بالایی دارند اقدامی برای تبلیغات خود کنند.
به گفته او، اخیرا باب شده برخی از بازیگران چهره (سوپر استارها) در تئاترها هم بازی می کنند، این هم برای تجاری بودن کار است که البته‌ امیدوارم بیشتر به تئاتر و سالن‌های نمایش توجه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *