12:01

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «یکی از رسالت‌های تئاتر را شناسایی، بیان معضلات، کاستی‌های جامعه» عنوان کرد و گفت: بی‌گمان تئاتر خیابانی محملی مبارک و وجیه برای بروز این رسالت و رسانه‌ای شریف برای هماوایی با مردمان و شهروندان و همگامی با ایشان برای پالایش جان و جهان است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی آورده است:‌ یکی از رسالت‌های تئاتر را اگر شناسایی و بیان معضلات و کاستی‌های جامعه در نظر داشته باشیم بی‌گمان تئاتر خیابانی محملی مبارک و وجیه برای بروز این رسالت است و رسانه‌ای شریف برای هماوایی با مردمان و شهروندان و همگامی با ایشان برای پالایش جان و جهان.
تئاتر در ذات ارزشمندش توان انسان را از جسم و جان و خیال به عاریت می‌گیرد تا از پی زدودن غبارها و زنگارها، فردا را روشن‌تر کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام می افزاید:‌ سپاس از همت و توان هنرمندان شریف کشورمان که در تمام شرایط و وقایع، با انسانی‌ترین و پاک‌ترین شیوه از انسان می‌گویند و با مردمان خویش به مهر همپا می‌شوند. برای نشاندن لبخندی بر لب‌ها، زدودن غمی از چشم‌ها، برگرفتن خسی از پاها و افروختن شعله امید در دل‌ها.
در انتهای این پیام آمده است: به صدق، این همت و تلاش را که در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان، شهر مقاومت و دفاع، با مردمان باصفایش جلوه‌گر شده است ارج می‌نهیم و از پروردگار مهربان برای تمام هنرمندان ایران اسلامی، دست اندرکاران و برگزارکنندگان این رویداد و مردم شریف کردستان تندرستی و توفیق آرزومندم.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *