آنچه باید از بازار هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن بدانید

12:06

بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، با حضور ۱۲۵۰۰ شرکت کننده از متخصصان حرفه‌ای پخش فیلم از سراسر دنیا برپا شده است.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حضور ۴۰۰۰ فیلم و پروژه سینمایی و بالغ بر ۱۰۰ کنفرانس و نشست ویژه و مشارکت بیش از ۳۵۰ شرکت و موسسه فروش فیلم از سراسر دنیا در این بازار اتفاق می‌افتد ضمن آن که کشور هندوستان به عنوان مهمان ویژه امسال جشنواره کن در این بازار مورد توجه قرار گرفته است.
دهکده بین‌الملل از بخش‌های این دوره بازار کن است که پس از عبور از دوران کرونایی، با حضور بیش از ۸۰ کشور جهان در ۶۰ چادر جهت انجام دیدار و گفتگو و معرفی محصولات و تعاملات سینمایی برپا شده است.
در سه روز گذشته، حدود ۸ فیلم از بخش مسابقه اصلی کن اکران شد که در این میان فیلم «Eo» به کارگردانی یرژی اسکولیموفسکی از لهستان با بیشترین استقبال مواجه شد.
حدود پنج نشست در بازار با موضوعات فیلمنامه نویسی دیجیتال، تولید مشترک، تولید فیلم خلاق، پخش دیجیتال و محتواسازی برگزار شد.
مهمترین اتفاق در روزهای آغازین نشست های روزانه تحت عنوان باشگاه تهیه کنندگان است که با حضور بسیاری از جوانان در حوزه تهیه کنندگی برگزار می شود.
بخش دیگر، تعامل خلاق رسانه‌ها با یکدیگر در محتواسازی از اولین جشنواره کن در دوران بعد از کروناست. این بخش با نشست‌های برنامه‌ریزی شده توسط مدیران بخش پرس در حال برگزاری است.

*مذاکرات در زیر چتر سینمای ایران
در چتر سینمای ایران بازار کن 2022 طی سه روز گذشته بیش از 60 جلسه و دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک سینمایی با نمایندگان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، شرکت‌های پخش و مراکز فرهنگی و مؤسسات تخصصی سینمایی، نمایندگان مراکز ملی فیلم و نمایندگان رسمی فرهنگی کشورها و… برگزار شده است که به شرح زیر است:
مذاکره با بیش از ۲۰ جشنواره جهانی و بین‌المللی فیلم از ۱۵ کشور
بیش از ۱۴مذاکره تولید مشترک با ۸ کشور
مذاکره فروش با بیش از ۱۰ شرکت از ۱۲ کشور
شایان ذکر است این ‌تعاملات و همکاری‌ها با کشورهایی از جمله ایتالیا (رم، ونیز و جیفونی)، بنگلادش، استرالیا، آلمان، آمریکا، کانادا، امارات متحده عربی (شارجه و العین)، ترکیه، هند، برزیل، بوسنی، ژاپن، کره جنوبی، قبرس، هنگ کنگ، صربستان، ارمنستان، استونی و… صورت گرفته است.
خانم  دبورا یانگ سردبیر مجله آنلاین «وردیکت» و از منتقدان مجرب «هالیوود ریپورتر» و «ورایتی» نیز در غرفه بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت، که پس از تبادل‌نظر بین طرفین و آشنایی با ظرفیت‌های موجود، مقرر شد تا با همکاری طرفین در رابطه با ظرفیت‌ها، استعدادهای جدید و توانمندی‌های صنعت سینمای ایران اطلاعاتی گردآوردی و در قالب مقالاتی منتشر شود.
*ویژه برنامه‌های بازار فیلم کن 2022
بر اساس این گزارش، از برنامه‌های‌ویژه این دوره بازار جشنواره فیلم کن می‌توان به بخش‌های زیر اشاره کرد:
نگاهی به اوکراین: امسال جهت حمایت از فیلمسازی در مناطق جنگ زده و تجهیز فعالین صنعت سینمای اوکراین با امکانات به روز و جهانی نتورکینگ برنامه‌ای ویژه به نام «نگاهی به اوکراین» ترتیب داده شده است.
کن نکست: کنفرانس اجرایی و یک پلتفرم تجاری نوآورانه محور است که هدف آن بررسی و کشف حوزه‌های جدید در آینده صنعت سرگرمی خواهد بود.
کن ایکس ار: برنامه‌ای است از بازار فیلم کن که به محتوای سینمایی و فناوری‌های نوظهور اختصاص داده شده است.
ایمپکت: برنامه ویژه جهت گفتگو در مورد آینده سینمای جهان با هدف ارائه دانش و ابزار لازم جهت اتخاذ تصمیمات درست و اقدام جهت تغییرات مثبت مؤثر است، که این بخش سال‌های پیش رو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
ملاقات با استریمرها: بخش ویژه جهت آشنایی پلتفرم‌های پخش آنلاین و نوآوری‌ها و راهکارهای مرتبط با آن در سراسر دنیا است. این برنامه فرصت ویژه‌ای است تا بدینوسیله از پیشگامان این صنعت و ایده‌آل‌های آنها در حوزه دیجیتال آموزه‌هایی کسب شود.
باشگاه تهیه‌کنندگان: برنامه ویژه‌ای برای تهیه‌کنندگان است جهت آشنایی با بازارهای تولید مشترک، امکانات و‌ آموزش‌های لازم که توسط کارشناسان خبره این حوزه ارائه می‌شود.
قطب جشنواره‌ای: پس از شروعی موفق در سال ۲۰۲۱، قطب جشنواره‌ای با هدف ارائه برنامه انحصاری از رویدادهای مرتبط با خلق و ترویج هم‌افزایی بین جشنواره‌های مختلف از سراسر دنیا امسال به بازار فیلم جشنواره فیلم کن بازگشته است.
بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، با حضور ۱۲۵۰۰ شرکت کننده از متخصصان حرفه‌ای پخش فیلم از ۱۲۱ کشور جهان از ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) به مدت یک هفته برپا شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *