14:39

اصغر فرهادی با «قهرمان»‌ یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ است.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آکادمی اسکار هنوز لیست نهایی تمام شرکت‌کنندگان در بخش جایزه بین‌المللی خود را منتشر نکرده اما تا به حال بیش از ۹۰ کشور ثبت نام خود برای رقابت در این بخش را اعلام کرده‌اند که یکی از جدیدترین آنها چین بود که یک بار دیگر فیلمی از کارگردان مشهورش ژانگ ییمو را برای رقابت برگزید. او با فیلم «صخره‌روها» که یک تریلر جاسوسی است به عنوان نماینده رسمی چین در اسکار بین‌المللی حضور خواهد داشت.
ژانگ پیمو یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردان‌های چینی در سطح جهانی است و تا به حال بزرگ‌ترین نماینده این کشور در بخش بین‌المللی اسکار هم بوده است. طی بیش از سه دهه گذشته هشت فیلم از او برای رقابت در اسکار انتخاب شده‌اند که آخرین آنها «گل‌های جنگ» محصول سال ۲۰۱۱ بود.
چین تا به حال ۳۴ بار برای رقابت در اسکار بین‌المللی ثبت نام کرده اما 2 بار نامزد شده است. هر 2 نامزدی را هم ییمو کسب کرده؛ یک بار برای «جو دو» در سال ۱۹۹۰ و یک بار هم برای «قهرمان» در ۲۰۰۲.
فیلم «صخره‌روها» داستان گروهی از ماموران چینی را تعریف می‌کند که در دهه ۱۹۳۰ مخفیانه وارد منطقه‌ای در شمال شرق چین که آن موقع تحت کنترل ژاپن بود می‌شوند تا یک زندانی را خارج کنند، اما متوجه می‌شوند که به آنها خیانت شده است. این فیلم اوایل امسال ۱۸۰ میلیون دلار در چین فروخت.
پیش از چین، بریتانیا فیلم «می‌میرم برای طلاق» ساخته کلویی فرودر را به عنوان نماینده رسمی‌اش معرفی کرد. این فیلم مستند سینمایی که طی پنج سال فیلمبرداری شده، به مسئله خشونت علیه زنان در ترکیه می‌پردازد.
منتقدان از فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان یکی از رقبای اصلی رقابت اسکار بین‌المللی امسال نام می‌برند. فرهادی با این فیلم موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران فستیوال فیلم کن شد و روز جمعه جایزه بهترین کارگردان جوایز آسیا پاسیفیک را از آن خود کرد.
فیلم‌های «تیتان» از فرانسه، «بدترین آدم دنیا» از نروژ، «بگریز» از دانمارک، «بره» از ایسلند، «ماشینم را بران» از ژاپن، «دست خدا» از ایتالیا و «کوپه شماره ۶» از فنلاند از جمله دیگر فیلم‌هایی هستند که شانس دارند.
زمان ثبت‌نام فیلم‌ها برای رقابت روز اول نوامبر به پایان رسید و لیست کوتاهی از ۱۵ فیلم روز بیست‌ویکم دسامبر توسط آکادمی اسکار منتشر خواهد شد. نامزدهای نهایی روز هشتم فوریه معرفی می‌شوند و نود و چهارمین دوره جوایز آکادمی روز بیست‌وهفتم مارس برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *