وزیر ارشاد:

11:46

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره بیست‌وهفتم تئاتر کودک با بیان آنکه بی‌شک تئاتر یکی از گویاترین زبان‌های ارتباطی در دنیای امروز است تصریح کرده است: تنوع رسانه‌ها، تئاتر کودک را به انیشه‌های نوین از متن تا شیوه اجرا نیازمند ساخته است.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام خود به مناسبت برگزاری این رخداد را اینگونه قلمی کرده است: کودکان، بدون تردید فرشته‌های پاک و معصومی هستند که نه‌تنها ‌امیدبخش زندگی والدین‌شان، بلکه‌ امید آینده هر جامعه‌ای به حساب می‌آیند. در پاکی و زلالی آنان همین بس که گاهی برای ارتباط با آنها فقط نگاه کافی است؛ نگاهی از عمق جان در چهره معصومانه کودکان.امروز، با گسترش روزافزون انواع رسانه‌ها، تئاتر کودک و نوجوان به‌اندیشه‌هایی نوین از متن تا شیوه اجرا نیازمند است
اسماعیلی در این پیام با یادآوری آنکه بیایید به کودکان بیاندیشیم؛ آن‌ها تجلی همه آرزوهای زیبای ما هستند و بیایید برای کودکان از ته قلبمان آرزو کنیم که فکرها و اندیشه‌های بلند، روشن و آسمانی داشته باشند خاطرنشان کرده است: بی‌شک تئاتر یکی از گویاترین زبان‌های ارتباطی در دنیای امروز است و چه زیباست هنرمندانی که در شرایط سخت و دشوار به فکر کودکان و نوجوانان هستند و فضای کودکانه‌های خود را بر صحنه گسترده تئاتر به نمایش می‌گذارند.
اسماعیلی در ادامه این پیام خاطرنشان کرده است: امروز، با گسترش روزافزون انواع رسانه‌ها، تئاتر کودک و نوجوان به‌اندیشه‌هایی نوین از متن تا شیوه اجرا نیازمند است و در این مسیر تحولی حاصل نمی‌شود مگر با تلفیق حوزه‌های روانشناسی با تئاتر و تشکیل گروه‌های کارشناسی و تخصصی در این زمینه. در این حوزه بسیار مهم و حساس، باید از همه ظرفیت‌های موجود به‌خصوص ظرفیت‌های پنهان در نقاط مختلف کشور که هنرمندانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری برای تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند، استفاده کرد. از سوی دیگر به مسائل بنیادی و فکری که تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند به آن بپردازد بیشتر باید متمرکز شد.
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رویدادی فرهنگی و هنری است، متعلق به همه کودکان و نوجوانان که در شکل و محتوا متناسب با نیازها و شرایط حال و آینده آنان در این سرزمین سامان گرفته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تاکید کرده است: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رویدادی فرهنگی و هنری است، متعلق به همه کودکان و نوجوانان که در شکل و محتوا متناسب با نیازها و شرایط حال و آینده آنان در این سرزمین سامان گرفته است. برخود لازم می‌دانم به همه هنرمندان و برگزارکنندگان این رویداد بزرگ خدا قوت بگویم. بدون شک، این زمان فرصت مناسبی برای ارائه بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان متناسب با زبان و فرهنگ تمامی اقوام مختلف ایران اسلامی است که این امر می‌تواند با برنامه‌ریزی شایسته، محقق شود.
اسماعیلی پیام خود به بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را اینگونه به پایان برده است: ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران جشنواره به‌خصوص هنرمندان عزیز، تحقق اهداف ارزشمند ایران اسلامی در دولت مردمی را با رویکردی نوین در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از خداوند متعال خواستارم.
بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری ‌امیر مشهدی‌عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *