23:55

بانی‌فیلم: پس از بروز مشکلات در اکران فیلم «چپ راست» اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر ارشاد، از شیوه‌‌نامه‌های جدید سازمان سینمایی به شدت انتقاد کرد.
در متن این بیانیه آمده است:
در پی تصمیمات و بدعت‌گذاری‌های جدید و فراقانونی وزارت ارشاد در زیر پا نهادن مجوزهای صادر شده و قانونی فیلم ها، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن انتشار بیانیه‌ای این رویکرد ضدفرهنگی و غیر تعاملی را شدیداً محکوم کرد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
«اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هرگونه بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم‌های سینمایی‌ای که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می‌کنند و خواستار احترام به قانون است.
برای ما تهیه‌کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران «پروانه نمایش» فصل‌الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی‌اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران و گردانندگان فعلی وزارت، توهین به قانون، سازمان سینمایی و کلیت جامعه سینما محسوب می‌گردد. قطعا افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل‌گذاری غلط، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به دنبال بی‌قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه‌های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی عرصه فرهنگ، فراموش کرده‌اند که مجوز نمایش‌های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل عدم نمایش فیلم‌ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت جدید!
بسیار جای تاسف است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده‌های خود در برابر سینماگران برنمی‌آید، این چنین دست به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخاسته است.
ما تهیه‌کنندگان ‌سینمای ایران هشدار می‌دهیم در مقابل این بی‌قانونی‌ها سکوت نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انتها خواهیم ایستاد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *