14:47

انیمیشن «بچه‌های بد» با استقبال گرم سینمادوستان آمریکایی روبه‌رو شد و جای «جانوران شگفت‌انگیز ۳» را در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته گرفت.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، انیمیشن خانوادگی بچه‌های بد (The Bad Guys) از استودیو یونیورسال، تماشاچیان را از هر سنی به مقابل پرده نقره‌ای کشاند و پرفروش‌ترین فیلم‌ این آخر هفته در سینماهای آمریکا و کانادا شد.
این انیمیشن کمدی در سه روز اول اکران در ۴ هزار و ۹ سینما، ۲۴ میلیون دلار فروش کرد و موفق شد جای جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور را در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته بگیرد.
آخرین قسمت از سری پیش‌درآمدهای مجموعه هری پاتر در دومین هفته از اکران ۱۴ میلیون دلار فروش کرد و به رتبه سوم این فهرست سقوط کرد. فروش جانوران شگفت انگیز ۳ این هفته در مقایسه با هفته اول اکران، ۶۷ درصد کاهش یافت و در مجموع روی ۶۷ میلیون دلار متوقف شد.
انیمیشن بچه‌های بد با بودجه ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده بنابراین حتی با وجود صدرنشینی در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این آخر هفته هنوز تا سوددهی راه درازی در پیش دارد. چشم امید سازندگان این انیمیشن حالا به سینماهای خارج از آمریکای شمالی است. بچه‌های بد تاکنون در مجموع ۶۳ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی فروش کرده و فروش آن در گیشه جهانی به ۸۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار رسیده است.
بچه‌های بد روایتگر داستان گروهی از حیوانات خلافکار است که تصمیم می‌گیرند در عوض آب خنک خوردن به شهروندان نمونه تبدیل شوند. سم راکول، مارک مرون، آنتونی راموس، کریگ رابینسون و آکوافینا از صداپیشگان این انیمیشن هستند.
انیمیشن بچه‌های بد تنها تازه‌وارد این هفته در گیشه آمریکای شمالی نیست؛ فیلم مردشمالی (The Northman) به کارگردانی رابرت اگرز و وزن تحمل ناپذیر استعداد عظیم با بازی نیکلاوس کیج نیز این آخر هفته روی پرده رفتند.
مرد شمالی با ۱۲ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش این آخر هفته ایستاد. این فیلم با بازی الکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور جوی، ایتن هاوک و ویلم دفو و با صرف بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده است.
مرد شمالی در ۴۱ بازار سینمایی خارج از آمریکای شمالی نیز ۱۱ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش آن در گیشه جهانی به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسید.
فیلم وزن تحمل ناپذیر استعداد عظیم از لاینزگیت نیز با ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش، پنجمین فیلم پرفروش این آخر هفته در آمریکا شد. این فیلم که به کارگردانی تام گورمیکن و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخته شده، نیکلاس کیج را در نقش خودش جلوی دوربین می‌برد.
هم وزن تحمل ناپذیر استعداد عظیم و هم مرد شمالی هردو نقدهای مثبتی دریافت کرده‌اند اما به عقیده کارشناسان اکران همزمان این دو فیلم عامل فروش پایین آنها شده است چون جامعه هدف هر دو فیلم مردان بزرگسال هستند. مردان ۶۸ درصد از تماشاچیان مردشمالی و ۵۹ درصد تماشاچیان وزن تحمل ناپذیر استعداد عظیم را تشکیل می دهند در حالی که حدود ۵۵ درصد تماشاچیان انیمیشن خانوادگی بچه های بد زنان بودند.
قسمت دوم از فیلم سونیک خارپشت از دیگر رقبای خود جلو زد و با ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش، دومین فیلم پرفروش این آخر هفته در سینماهای آمریکا شد. این فیلم با گذشت سه هفته از اکران تاکنون ۱۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرده است و با مجموع فروش قسمت اول فیلم که در دوران پیش از کرونا اکران شده بود، تنها کمتر از ۳ میلیون دلار فاصله دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *