11:54

مجموعه ناداستان و روایت‌های مطبوعاتی «بوی دهان گنجشک» منتشر شد.
به گزارش رسیده، «بوی دهان گنجشک» شامل مجموعه ناداستان‌ها و روایت‌های مطبوعاتی کیارنگ علایی در طول دو سال گذشته است. این مجموعه در قالب ٢٧ ناداستان و روایت، نگاهی دارد به زندگی شخصیت‌هایی که در کودکی نویسنده نقش داشته‌اند و اینجا در زمان و موقعیتی دیگر، مشغول نظاره سرنوشت خویش‌اند و شادکامی و خوشبختی آنها در پذیرش تنهایی و جبری است که آنها را احاطه کرده: پدربزرگی که ساعت‌های طولانی در جشن تولد هشتاد و نه سالگی‌اش در اتاق انباری حبس می‌شود تا سر موقع به جشن آورده شود، اما فراموشِ خانواده می‌شود تا به جمع مهمانان بپیوندد، ننه رضا که همه دل مشغولی روزانه‌اش مراجعت پیاده به توالت عمومی محله و بازگشت به خانه است تا به این ترتیب تمام ساعات یک روز را سپری کند، ولد که تمام جوانی‌اش را روی رود کارون خوابیده و جایی جز آنجا برای زندگی ندارد، لاوی و گوهر که هر روز با یک بیوک اسکای لارک شکلاتی پنچر خیابان‌های جدید مشهد را زیر پا می‌گذرانند؛ این‌ها بخشی از آدم‌های این مجموعه‌اند.
«بوی دهان گنجشک» هجدهمین کتاب کیارنگ علایی در حوزه ادبیات داستانی، عکاسی و ترجمه است که چاپ اول آن توسط انتشارات آهنگ قلم، در قطع رقعی، ١٦٤ صفحه، به شمارگان ١٠٠٠ نسخه و قيمت ٤٠ هزار تومان منتشر شده است.
او عضو هیأت علمی گروه عکاسی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد، برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های بین‌المللی: داکینو رومانی، یونیکای لهستان، ابنزه اتریش، برنوی چک، ملل اتریش، کومانوا مقدونیه، ویژن فنلاند، نارین قرقیزستان، محفوظ الله بنگلادش، مونته نگرو و… است. آثار عکاسی او در کشورهای فرانسه، آلمان، فنلاند و امارات به صورت نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته شده و مجلاتی چون پرایوت ایتالیا و زایت ویسن آلمان به انتشار عکس‌های او پرداخته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *