14:18

بازیگران اختیارات و آزادی کامل ندارند و گاهی تصمیماتشان برای آنها دردسر‌ساز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از وات کالچر، وقتی از دور به دنیای عجیب هالیوود نگاه می‌کنید، ممکن است این طور تصور کنید که بازیگران نسبت به بقیه لذت بخش‌ترین زندگی را دارند. آن‌ها برای بازی در یک فیلم میلیون‌ها دلار دریافت می‌کنند و دائما مورد تحسین اطرافیان خود قرار می‌گیرند. با این حال این بدان معنا نیست که بازیگران از انتقاد‌ها و مجازات‌ها مصون هستند.

اگر با کسی که از کارش لذت نمی‌برد صحبت کنید به شما خواهند گفت که دوست دارند این کار را رها کنند؛ اما در بازیگری و فیلمسازی شرایط اینگونه نیست و اگر کار خود را در میانه یک فیلم رها کنید، سر و کارتان با وکلا و دادگاه خواهد بود.

کنار رفتن و ترک بازی در یک فیلم آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد برای بازیگران ساده نیست؛ زیرا شرکت‌های تولیدکننده اغلب به منظور جذب مخاطب برای فیلم‌های خود از بازیگران مشهور استفاده می‌کنند و از دست دادن این بازیگران می‌تواند شکست مالی زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. پنج بازیگر زیر همگی به دلیل تلاش برای ترک یک پروژه سینمایی کارشان به دادگاه کشیده است.

دیتر لازر

بازیگرانی که به خاطر ترک فیلم‌ها مورد شکایت قرار گرفتند
دیتر لازر بازیگر آلمانی بود و عمده‌ شهرتش به دلیل بازی در مجموعه فیلم‌ «هزارپای انسانی» و سریال لکس است. فیلم سینمایی «هزارپای انسانی» از فیلم‌هایی است که از روی کنجکاوی به دیدن آن جذب می‌شوید یا آنقدر از آن متنفر می‌شوید که هرگز به سمت تماشای آن نمی‌روید، اما با این حال می‌توانید شخصیت شرور این فیلم با بازی دیتر لازر را تشخیص دهید. البته دوران حضور او در این فیلم بی حاشیه نبود و بعد از شکایت خالق این مجموعه سینمایی کارش به دادگاه کشید. این مشاجره به خاطر عدم اعمال تفکرات لازر در فیلمنامه بود، اما نهایتاً با دادگاه به این اختلاف پایان داده شد.

رابرت ردفورد

بازیگرانی که به خاطر ترک فیلم‌ها مورد شکایت قرار گرفتند
به احتمال زیاد شما نام فیلم درام «آبی» محصول سال ۱۹۶۸ را نشنیده اید، اما رابرت ردفورد برنده اسکار در آن ایفای نقش کرده و داستان آن در مورد فردی است که باید بین خانواده اصلی خود و خانواده‌ای که او را به فرزندخواندگی گرفته اند، دست به انتخاب بزند. ردفورد برای بازی در نقش اصلی این فیلم به توافق رسیده بود، اما تنها یک هفته قبل از آغاز فیلمبرداری او این پروژه را ترک می‌کند و با شکایت کمپانی پارامونت در دادگاه روبرو می‌شود. بعد از این ماجرا رابطه او با این کمپانی به هم می‌ریزد و حتی نقش آفرینی در یکی دیگر از فیلم‌های پارامونت را رد می‌کند. اگرچه دادگاه ردفورد هم به سود دو طرف تمام شد، اما تجربه‌ای برای او شد تا به چیزی که متعهد شده عمل کند.

وودی هارلسون

بازیگرانی که به خاطر ترک فیلم‌ها مورد شکایت قرار گرفتند
وودی هارلسون بازیگری است که به دلیل برخورد آرامش در فیلم‌ها شناخته می‌شود. او هر نقشی را که انجام می‌دهد حتی اگر نقشی منفی باشد آن را دارای هاله‌ای از آرامش ایفا می‌کند؛ بنابراین عجیب است که او با ترک فیلم سینمایی «بنی و جون» حواشی و سر و صدایی به راه انداخته باشد. او در ابتدا قرار بود در این فیلم ایفای نقش کند و برای آن به توافق رسید، اما با بستن قراردادی بهتر برای بازی در یک فیلم دیگر، حاضر نشد در «بنی و جون» بازی کند. کمپانی MGM از این بازیگر شکایت می‌کند، اما با این حال این شکایت آسیب زیادی به حرفه بازیگری هارلسون نمی‌زند.

مارلون براندو

بازیگرانی که به خاطر ترک فیلم‌ها مورد شکایت قرار گرفتند
براندو قرار بود در فیلم سینمایی «مصری» نقش اصلی را بر عهده بگیرد، اما قبل از فیلمبرداری کمپانی فاکس قرن بیستم توسط روانپزشک براندو مطلع شد که او برای شرکت در این فیلم شرایط مناسبی ندارد. فاکس تصمیم می‌گیرد از براندو شکایت کند که در نهایت در دادگاه پیروز می‌شود. براندو علاوه بر پرداخت خسارت مجبور شد در یکی از فیلم‌های این کمپانی به نام «دزیره» نقش آفرینی کند. مطمئنا انتظار نداشتید که کسی به دلیل بیماری نتواند نقش را بازی کند و از او شکایت هم بشود!

جان تراولتا

بازیگرانی که به خاطر ترک فیلم‌ها مورد شکایت قرار گرفتند
جان تراولتا بدون شک یکی از عجیب‌ترین چهره‌های هالیوود است، چرا که به نظر می‌رسد او بیش از هرکس دیگری در سینما در زمینه بازیگری افت و خیز شهرت را تجربه کرده است. فیلم سینمایی «بدل» قرار بود در سال ۱۹۹۷ ساخته شود و جان تراولتا نیز جایگزین آنتونی هاپکینز در نقش اول شد. تراولتا نیز تصمیم گرفت از این پروژه کناره گیری کند به گفته استودیو سازنده فیلم، او درخواست بازنویسی فیلم را داده بود. در نهایت دیزنی از تراولتا شکایت کرد، اما از آنجا که توافقی به صورت کتبی بین دو طرف صورت نگرفته بود، دیزنی در دادگاه دست خالی ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *