شنیده‌ها حاکی‌ست رایزنی تیم سازمان سینمایی برای جلب نظر سینماگران صاحب‌نام ناکام مانده است

19:01

– چه کسانی حاضرند عضو هیات داوری جشنواره چهلم فجر شوند؟

– آیا باید شاهد حضور کسانی در ترکیب داوران باشیم که شناسایی‌شان نیاز به گشتن در فضای اینترنت است؟

بانی‌فیلم: در حالی که کمتر از یک‌هفته به برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر زمان باقی مانده، برخی شنیده‌ها از ناکامی مذاکره سازمان سینمایی برای گرفتن موافقت برخی از اهالی سینما برای حضور در هیات داوری حکایت دارد.
تیم برگزارکننده از دو سه هفته پیش رایزنی‌هایی را با تعدادی از کارگردانان مطرح سینما آغاز کرده‌اند که تا این لحظه هیچ کدام از این سینماگران موافقت‌شان را برای قرار گرفتن در جمع داوران جشنواره چهلم اعلام نکرده‌اند.
این وضعیت شرایط دوگانه‌ای را مقابل تیم جدید سازمان سینمایی و دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره قرار داده است چرا که با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری، معرفی نشدن اعضای هیات داوری به عنوان یک ضعف و ناتوانی برای تیم برگزارکننده به حساب خواهد آمد.
اصرار سازمان سینمایی بر حضور کارگردانان صاحب‌نام در هیات داوری جشنواره را می‌توان یک استراتژی برای کم کردن مخالفت‌ها با جشنواره و همچنین کیفیت فیلم‌های حاضر دانست؛ موردی که هنگام معرفی فیلم‌های بخش مسابقه دامنه وسیعی از نارضایتی‌ها را به وجود آورد.
به نظر می‌رسد مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره امسال، کار سختی پیش رو داشته باشد، چرا که طیف متنوعی از مشکلات در مسیر کارش وجود دارد؛ این مشکلات از چینش اعضای هیات داوری آغاز می‌شود و به احتمال زیاد تا کیفیت فیلم‌های حاضر ادامه خواهد داشت!
چنانچه تیم مذاکره‌کننده از سوی سازمان سینمایی نتوانند با فیلمسازان صاحب‌نام به نتیجه برسند، آن وقت به احتمال زیاد باید شاهد آمدن چهره‌هایی در تیم داوری بود که جایگاه سینمایی‌شان نتواند اعتبار چندانی را برای محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلم‌های «قلاده‌های طلا» و «به وقت شام» و هم‌تیمی‌هایش در سازمان سینمایی و برگزارکنندگان چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به ارمغان بیاورد!
با توجه به شرایط خاص حاکم بر فضای مدیریتی جشنواره امسال این پرسش پیش می‌آید که آیا باید شاهد حضور کسانی در ترکیب داوران باشیم که شناسایی‌شان نیاز به گشتن در فضای اینترنت است؟ روزهای آینده به پرسش‌های بسیاری پاسخ خواهد داد…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *