10:39

بندیکت کمبربچ در جریان برگزاری جشنواره فیلم تورنتو از مقامات آمریکایی خواست که بازداشتگاه گوانتانامو را تعطیل کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، بندیکت کمبربچ در جریان حضورش در جشنواره فیلم تورنتو درخواست خود را از ارتش ایالات متحده برای تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا مجدداً مطرح کرد.
بازیگر «شرلوک هلمز» در این جشنواره کانادایی گفت: اگر داریم با آتش در مقابل آتش مبارزه می‌کنیم، اگر تلاش می‌کنیم که عدالت را در میان ناعدالتی‌های اقدام تروریستی پیدا کنیم، باید به دنیا نشان بدهیم.
او در ادامه صحبت هایش به فیلم سینمایی «موریتانی» به کارگردانی کوین مک دونالد اشاره کرد که در آن نقش یک نظامی آمریکایی را بازی می‌کند.
این فیلم که بندیکت کمبربچ تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته، بر اساس کتاب خاطرات محمدو ولد صلاحی به نام «خاطرات گوانتانامو» ساخته شده است و داستان در مورد ۱۴ سال زندانی شدن محمد ولد الصلاحی توسط دولت آمریکاست. شخصی که بدون اتهام و برگزاری دادگاه بازداشتگاه گوانتانامو زندانی می‌شود. جودی فاستر و طاهر رحیم از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
کمبربچ همچنین ادامه می‌دهد که تلاش‌های ولد الصلاحی برای آزادی پس از آنکه بدون هیچ اتهامی زندانی می‌شود، نشان می‌دهد که او به اشتباه و با ناعدالتی به زندان انداخته شده است.
بندیکت کمبربچ امسال با دو فیلم سینمایی «قدرت سگ» به کارگردانی جین کامپیون و همینطور «زندگی الکتریکی لوئیس وین» ساخته ویل شارپ در جشنواره فیلم تورنتو حضور دارد. او همینطور طی برگزاری دوره چهل و ششم این جشنواره جایزه افتخاری بازیگری را دریافت خواهد کرد.
برگزاری جشنواره فیلم تورنتو تا ۱۸ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *