12:45

چهارمین دوره زیست‌شناسی(جانور‌شناسی)در حوزه میراث‌فرهنگی به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی 13و14آذرماه 1400برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،مطالعه در زمینه جانور‌شناسی در حوزه باستانی با توجه به بقایای استخوانی مکشوفه از محوطه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و مشخص کردن جنس و گونه‌های جانوری برای هر منطقه و تحلیل نوع معیشت و زندگی مردمان آن عصر و دوره همیشه مورد توجه قرار داشته است.
از این‌رو پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی 13 تا 14آذر ماه ۱۴۰۰ چهارمین وبینار آموزشی« مطالعات جانورشناسی در حوزه میراث‌فرهنگی»را با همکاری شبکه علوم آزمایشگاهی،پژوهشکده باستان‌شناسی و موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران از ساعت 10تا12 بصورت مجازی برگزار می‌کند.
از اهداف آموزشی در این دوره می‌توان به شناسایی گونه‌های چرم،مطالعه الیاف با منشاء حیوانی در نمونه‌های تاریخی،تشخیص استخوان یا عاج در آثار، مطالعات سیستماتیک جانوری، مباحث تنوع‌زیستی و تحلیل آناتومی جانوری در نمونه‌های استخوان جانوری اشاره کرد.
گفتنی است،تمامی پژوهشگران و دانشجویان حوزه زیست‌شناسی- باستانی و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی می‌توانند بصورت رایگان در این دوره شرکت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *