15:30

بانی‌فیلم: اگر گفت‌وگوی اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده سریال «جیران» را با یکی از خبرگزاری‌ها در هفته‌های پیش یادتان باشد، او اساسا همه ‌چیز را انکار کرد و نه تنها اتهام برداشت و شباهت داشتن فیلمنامه سریالش با سریال «آهوی من مارال» را منکر شد بلکه با بیان اینکه فیلمنامه «مارل» را به دلیل ضعف در نگارش نپذیرفته بر پیچیدگی و ابهام این ماجرا افزود.
حالا اما با تشکیل نشست ساترا برای کارشناسی شباهت‌های احتمالی میات جیران و مارال به نظر می‌آید، قصییه از آنچه که عفیفه پیش‌تر ادعا کرده بود فراتر و مشکلات زیادتر است!
نکته عجیب و کمی شبه‌برانگیز این ماجرا، سکوت معنادار حسن فتحی کارگردان و یکی از نویسندگان سریال جیران، کمی بر عجیب بودن این ماجرا افزوده است!

همه اینها درحالی‌ست که فیلیمو تاریخ انتشار و پخش سذیال «جیران» را هفته آخر بهمن ماه اعلام کرده؛ تاریخی که اگر توافقی میان سازندگان این سریال با مهرداد غفارزاده حاصل نشود احتمالا باهم به تعویق خواهد افتاد.
به هرحال از این نسیت فعلا تنها خبر برگزار شدنش منتشر شده و اینکه تصمیم کارشناسان ساتر در این مورد چه خواهد بود در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
خبر روابط عمومی ساترا این است که: جلسه کارشناسی بررسی مشابهت سریال «جیران» و «آهوی من مارال» درحالی در ساترا در حالی برگزاری است که قبلا کارگردان «آهوی من مارال» به عنوان شاکی ادعاهایی درباره نقض حقوق مالکیت فکری در «جیران» مطرح و اعلام کرده بود تمایلی به ادامه رسیدگی توسط ساترا ندارد.
این جلسه با حضور مهرداد غفارزاده کارگردان سریال آهوی من مارال، اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده سریال جیران، کارشناسان محتوایی منتخب ساترا و نماینده نهادهای نظارتی در سالن جلسات ساترا در حال برگزاری است.
این نشست پیرو درخواست مهرداد غفارزاده مورخه ۲۸ دی، برای بررسی مشابهت‌های طرح سریال آهوی من مارال با سریال جیران تشکیل شده است و کارشناسان محتوایی در پایان نسبت به اصل وجود و یا میزان مشابهت‌های احتمالی نظر خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *