12:51

«عینیت» تجربه انفرادی سید زاگرس شهیدی به عنوان طراح و بازیگر، ۳ خرداد در گالری طراحی هنر گشایش می‌یابد.
به گزارش رسیده، اجرای سید زاگرس شهیدی، دوشنبه 3 خرداد ماه ساعت ۱۸ در گالری «طراحی هنر» افتتاح می‌شود و امکان بازدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت محدود و با تعیین وقت قبلی تا 13 خرداد برای عموم وجود خواهد داشت.
شهیدی متولد ١٣٧٢ در شهر سنندج، دانش آموخته ­ی رشته ­ی بازیگری تئاتر و دانشجوی رشته­ ی مطالعات تئاتر در دانشگاه Fu Berlin است. از تجربيات پيشين او می توان به حضور در آثار مختلف به عنوان اجراگر و بازيگر اشاره کرد. پروژه­ ی عينيت، تجربه ­ی انفرادی وی به عنوان طراح بوده كه تهيه و توليد شده است.
در استیتمنت هنرمند از این اجرا آمده است: ذهنيات انسان به واسطه­ ی کثرت مفاهیم زبانی و سلطه­ ی تکنولوژی شیئیت یافته و امكان مواجهه ی بی واسطه با امور عینی در هستی و طبيعت را برای انسان غيرممكن ساخته­ اند. بدنِ انسان ماده است و از اين حيث تفاوتی با بدن اشياء ندارد و در نسبتی همسو با ديگر مواد، در جهان در حال دگرگونی تغییر می یابد. افكار و عقايد انسانِ امروز غالباً برساخته­ اند و ناشی از مواجه­ ای بی واسطه با جهانی كه او را در برگرفته نيستند. مبناست كه علوم مختلف طبيعت را، سياسيون مردم را، زبان و بدن انسان را نمايندگی كنند. در چنين وضعيتي هر چيز، چیز دیگری را وانمایی می­ کند. هيچ چيز “من” را حقیقتاً و به درستی نشان نمی­ دهد و پافشاری بر آنچه كه بواسطه­ ی زبان و بدنم معرف من است، سهل انگارى است. تمام آنچه كه وجود دارد شبكه ­ای از تاثيرات متقابل بدن­ های انسانی و غیرانسانی بر يكديگر است. بدن­ هايی كه هيچ يك خودمختار و مستقل از دیگری نيستند. اين اثر يك رويداد تجسمی با گرايش پرسش از هنر مفهومى است.
«عینیت» با طراحی: سید زاگرس شهیدی، اجرا گرانی: سيد زاگرس شهيدی، حسين حسينيان، اجرای حجم: نافع حسينی، سيد زاگرس شهيدی، اجرای ماسك: حميد مرادی، مهرزاد نياكان و عكاسی: اميرحسين تقوی در مدت 90 دقیقه اجرا خواهد شد.
گالری طراحی هنر به دليل رعايت پروتكل های بهداشتى، در هر اجرا فقط ميزبان ١٠ نفر خواهد بود و علاقه مندان باید قبل از هر اجرا حضور خود را اعلام و رزرو نمایند. در کل اجرا، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی الزامی است.
«عینیت» از 3 تا 13 خرداد ماه هر روز ساعت 18 در محل گالری «طراحی هنر» به نشانی ولی‌عصر، نرسیده به زعفرانیه پلاک ۲۸۸۰، میزبان عموم هنر دوستان خواهد بود. گالری روزهای چهارشنبه تعطیل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *