14:12

هفتاد و دومین دوره از «جشنواره فیلم برلین» با وجود نگرانی‌ها از شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، ماه آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، اگرچه بازار فیلم اروپا که هرساله در حاشیه جشنواره برلین برگزار می‌شود، امسال برای دومین سال پیاپی مجازی شد، اما برلیناله با رعایت شیوه‌نامه‌های سفت و سخت کرونایی رویدادی حضوری خواهد بود.
یکی از سخنگویان این رویداد سینمایی در گفت‌وگو با ورایتی گفت: از علامت مثبت مقامات راضی هستیم و ترغیب شدیم بر طبق برنامه‌ها پیش برویم. امیدواریم بتوانیم به زودی ساختار نهایی برلیناله ۲۰۲۲ را اعلام کنیم.
موسسه روبرت کخ آلمان دیروز (سه‌شنبه، ۲۱ دی) از ۴۵ هزار و ۶۹۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و ۳۲۲ فوتی خبر داد. تا به امروز حدود ۷۵ درصد از جمعیت آلمان دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اما تنها ۴۳ و نیم درصد از این جمعیت دوز تقویتی را نیز دریافت کرده‌اند.
جشنواره بین‌المللی فیلم برلین یا برلیناله یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است که هرساله در ماه فوریه به مدت ۱۰ روز در برلین آلمان برگزار می‌شود. جشنواره فیلم برلین در کنار جشنواره فیلم ونیز و جشنواره فیلم کن، مهمترین رویداد سینمایی اروپا به‌شمار می‌رود. این جشنواره هر ساله جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای را به‌ برگزیدگان بخش اصلی اهدا می‌کند. خرس به‌عنوان نمادی از شهر برلین شناخته می‌شود. هرساله تقریباً ۴۰۰ فیلم در بخش‌های مختلف برلیناله به‌نمایش درمی‌آید.
جشنواره برلین سال گذشته به دلیل تداوم شیوع کرونا به صورت ترکیبی از رویدادهای حضوری و فیزیکی برگزار شد اما دوره آتی از این رویداد سینمایی از ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ (۲۱ بهمن- ۱ اسفند ۱۴۰۰) به مدار رویدادهای حضوری برمی‌گردد.
فیلم کوتاه گوزن به کارگردانی هادی بابایی‌فر و تهیه‌کنندگی بابایی‌فر و محمود غفاری به عنوان نماینده ایران در هفتاد و دومین جشنواره برلین حضور دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *