18:03

بانی‌فیلم: در هنگامه‌ای از مجادله رسانه‌ای در فضای مجازی که حرف‌های نماینده اردبیل در مجلس در باره ممنوعیت ورود سازهای موسیقی به کشور بوجود آورد، بخش زیادی از دوستداران موسیقی، واکنش‌های درخور توجهی به سخنان شخص نماینده نشان دادند.
داریوش پیرنیاکان موسیقیدان برجسته و عضو هیات مدیره خانه‌ موسیقی، پاسخ مدقن و‌ اصولی به حرف‌های این نماینده داد.
هرچند نماینده اردبیل به فاصله چند روز پس از انتشار سخنانش، ضمن تکذیب حرف‌هایش، انتشار آن را ناشی از برداشت‌های نادرست یک خبرنگار دانسته بود اما این تکذیب دیرهنگام هم باعث نشد تا شدت انتقادات نسبت به اظهارات این نماینده کم شود.
در روزهای گذشته و تقریباً همزمان با حرف‌های نماینده اردبیل در مجلس، دوستداران موسیقی در آن سوی دنیا، به مناسبت ۲۲ ماه آذر روز جهانی «ویولون»، ویدیوهایی را به نشانه احترام به این ساز منتشر کردند!
یکی از این ویدیوها، اجرای موسیقی اعجاب‌برانگیز «فهرست شیندلر» با نوازندگی ایتساک پـِرلمان مشهورترین ویولونیست بود.
اجرای این قطعه که می‌بینید بخشی از موسیقی متن فیلم «فهرست شیندلر» اثر جان ویلیامز موزیسین بزرگ است.
این قطعه موسیقی بی‌تکرار، همه مشخصه‌های یک اثر ممتاز را دارد. این موسیقی متن توانست جایزه اسکار را برای جان ویلیامز به ارمغان آورد.
ملودی فوق‌العاده «فهرست شیندلر» وقتی با ساز ویولون اجرا می‌شود، تاثیری صدچندان بر شنونده می‌گذارد.
«فهرست شیندلر» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ داستان کارخانه‌دار لهستانی‌ به نام اسکار شیندلر را در بحبوحه جنگ جهانی دوم می‌گوید، شخصی که توانست با رشوه دادن به نیروهای ارتش نازی آلمان، مانع مرگ بیش از هزار نفر از پناهندگان یهودی این کشور شود.
«فهرست شیندلر» در سال ۱۹۹۳
و بر اساس رمان کشتی شیندلر نوشته توماس کنیلی رمان‌نویس استرالیایی جلوی دوربین رفت.
«فهرست شیندلر» توانست هفت جایزه اسکار را به دست آورد که شامل اسکار بهترین فیلم، اسکار بهترین کارگردانی برای استیون اسپیلبرگ، اسکار بهترین فیلمنامه برای استیون زایلیان، اسکار بهترین فیلمبرداری، اسکار بهترین تدوین، اسکار بهترین، موسیقی متن برای جان ویلیامز و اسکار بهترین کارگردان هنری بود.

تماشای ویدیو در اینستاگرام بانی‌فیلم

https://www.instagram.com/tv/CXsik5nP1Lu/?utm_source=ig_web_copy_link

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *