محمد حقیقت/ پاریس
فیلم سینمایی «دانه‌های انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اف مورد توجه تماشاگران فرانسوی قرار گرفت.
این فیلم که در جشنواره کن امسال در بخش مسابقه شرکت کرده بود، جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد، از چهارشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور ) با تبلیغات بسیاری که در پانل‌های خیابانی داشت و همه جا دیده می‌شد اکران خود را آغاز کرد.
تبلیغات این فیلم منحصر به پانل‌های شهری نبود و تابلوهای بزرگ آن نیز به شکل گسترده در متروها پاریس نصب شده بود.
«دانه‌های انجیر معابد» فیلمی‌ با سوژه سیاسی‌ست که به شکل ملتهبی ساخته شده است.
تبلیغات زیادی در رسانه‌ها در باره خروج‌ غیرقانونی محمد رسول‌اف کارگردان فیلم صورت گرفت، باعث شد تا رسانه‌های نوشتاری و رادیو و تلویزیون‌ها و حتی رسانه‌های فضای مجازی همگی در باره این فیلم صحبت کنند.
«دانه‌های انجیر معابد» روز اول اکرانش در فرانسه، با احتساب ۷۳۰۰ تماشاگر که پیش از این در سانس‌های «پیش نمایش» فیلم را دیده‌ بودند، توانست تعداد ۱۸۰۹۵ بیننده داشته باشد.
پیش بینی می‌شود فیلم رسول‌اف بتواند تا پایان هفته اول، آمار محاطبان خود را در کل فرانسه به رقم هشتاد یا هشتاد وپنج هزار تماشاگر برساند.
بر اساس پیش‌بینی مجله «له انروک» «دانه‌های انجبر معابد» در نهایت می‌تواند در پایان نمایش خود بر پرده سینماهای فرانسه انتظار جذب ۲۵۰ هزار تماشاگر را داشته باشد.
تا به امروز «دانه های انجیر معابد» در روز اول نمایش توانسته پرفروش‌ترین فیلم محمد رسول‌اف در فرانسه باشد که همین برای او موفقیتی محسوب می شود.
اما در رابطه با فروش فیلم‌های ایرانی در فرانسه باید یادآوری کرد که همچنان فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی که درسال ۲۰۱۱ روی پرده رفته بود، فقط در هفته اول نمایش خود بیش از ۱۵۰ هزار تماشاگر داشته باشد! همین فیلم در پایان نمایش خود در فرانسه، توانست از مرز معجزه‌آسای «یک میلیون»تماشاگر بگذرد!
آیا فیلم دیگر از سینمای ایران وجود خواهد داشت که بتواند رکورد فیلن اصغر فرهادی را بشکند؟! به نظر غیر ممکن می‌آید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *