13:18

مت دیمون، بازیگر سرشناس آمریکایی، درباره بحران جهانی آب و دسترسی به آب پاک کتابی نوشته که به زودی منتشر می‌شود.
به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، مت دیمون ستاره معروف هالیوودی پس از بازیگری، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی این بار به سراغ نویسندگی رفته است و کتابی به نام ارزش آب (The Worth of Water) با موضوع دسترسی به آب پاک در دست انتشار دارد. این کتاب که ۱ مارس (۱۰ اسفند ۱۴۰۰) منتشر می‌شود، حاصل همکاری دیمون با یک مهندس عمران و محیط‌زیست به نام گری وایت (Gary White) است.
دیمون از سال ۲۰۰۶ که از کشور زامبیا بازدید کرد به یکی از سخنرانان برجسته درباره بهداشت آب تبدیل شده و وایت نیز در همین راستا تاکنون دو سازمان غیرانتفاعی ( Water.org و WaterEquity ) را تاسیس کرده است. دیمون و وایت در سال ۲۰۰۸ و در گردهمایی سالانه ابتکار جهانی با موضوع آب با یکدیگر ملاقات کردند.
نویسندگان کتاب ارزش آب دیروز (سه‌شنبه، ۲ آذر) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب، گفتند: از این که این کتاب را با هم نوشتیم هیجان‌زده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم داستان این را که چه می‌شود وقتی یک بازیگر سینما و یک مهندس عمران با هم همراه شده و سعی می‌کنند درباره بحران جهانی آب چیزی بنویسند به اشتراک بگذاریم؛ داستان لغزش‌ها و موانع، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ و افراد فوق‌العاده‌ای که در این مسیر ملاقات کردیم.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سفر ما (در مسیر نوشتن این کتاب) دو چیز را اثبات کرد؛ اول آن که حل بحران آب در دوران حیات ما ممکن است و دوم آن که کلید حل این مشکل در میدان دادن به اراده و تدبیر افرادی است که هر روز برای چیزهای ضروری چون آب سالم و پاک می‌جنگند.
به نقل از انتشارات پنگوئن رندوم هاوس، کتاب ارزش آب چالش‌های ایجاد و توسعه راهکارهای مالی را برای افزایش دسترسی به آب پاک و بهداشت به تصویر می‌کشد و در نهایت داستانی است درباره آن که چطور می‌توان به جوامع و افراد قدرت بخشید تا بتوانند روی سلامت خود سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *