روزنامه هندی کلکته نیوز از ساخت فیلمی به کارگردانی جعفر پناهی خبر داد

12:25

بانی‌فیلم: دو روز پس از اعلام تحریم نهادهای دولتی سینما و خبرنگاران ایرانی برای حضور در جشنواره برلین، شنیده شده که یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه برلین ۲۰۲۳ حضور خواهد داشت!
براساس شنیده‌های خبرنگار بانی‌فیلم از دست‌اندرکاران جشنواره برلین، یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه هفتاد و سومین جشنواره برلین شرکت خواهد کرد.
فستیوال برلین که در میان جشنواره‌های مشهور جهانی مشهور است که گرایش های سیاسی بیشتری دارد، سینمای ایران و بخش‌های دولتی از جمله بنیاد فارابی، همچنین سازمان اوج وابسته به سپاه پاسداران و حوزه هنری در کنار خبرنگاران ایرانی را تحریم کرد.
قرار است پس فردا دوشنبه ۲۳ ژانویه درساعت ۱۱ صبح، مسئولان برلین، نشست رسمی مطبوعاتی خود را برگزار کنند. در این نشست کارلو شاتریان مدیر هنری فستیوال برلین، فیلم‌های بخش مسابقه و دیگر بخش‌های این جشنواره را اعلام کند.
در این نشست همچنین نام داوران و سایر اطلاعات این جشنواره آلمانی اعلام خواهد شد.
شنیده ها از آلمان حاکی‌ست که قطعا یک فیلم از کارگران ایرانی ساکن اروپا در بخش مسابقه برلین حاضر خواهد بود.
گفته می‌شود که این کارگردان پیش از این دو فیلم بلند در ایران ساخته که در جشنواره‌های بسیاری نیز شرکت کرده و جوایزی نیز به دست آورده بودند.
شنیده شده که فیلم جدید این کارگردان، ساختاری داستانی/مستند دارد و در رابطه با ناآرامی‌های اخیر ایران است.
براساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده، فیلم‌های قابل توجهی از فیلمسازان خارج از ایران در بخش های گوناگون جشنواره برلین پذیرفته شده‌اند.
سینمای ایران در سال‌های قبل از انقلاب نیز در این جشنواره حضور داشت و در بخش مسابقه‌اش سهراب شهید ثالث با «طبیعت بی‌جان» (۱۹۷۴) جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورده بود.
همچنین «باغ سنگی» اثر پرویز کیمیاوی نیز جایزه نقره بخش مسابقه برلین را کسب کرده بود.
در بعد از انقلاب سینمای ایران حضور بسیار پررنگی در بخش های گوناگون برلین داشته و حتی سه جایزه بزرگ (خرس طلا) را توسط اصغر فرهادی، جعفر پناهی، و محمد رسول‌اف ، به دست آورده بود.
در همین حال امروز روزنامه هندی کلکته‌نیوز با چاپ گزارشی خبر داد که فیلم «دختر کلکته» ساخته جعفر پناهی در جشنواره برلین شرکت می‌کند!
نکته پرسش‌برانگیز این است که در حالی این روزنامه هندی خبر حضور فیلمی ساخته جعفر پناهی را منتشر کرده که این فیلمساز به دلیل حکم پنج سال حبس، در حال حاضر دوران محکومیت‌اش در زندان اوین را می‌گذارند!
در گزارش روزنامه هندی آمده که یک زن فیلمساز به نام «سینگ» که به شکل توریستی ایران رفت‌وآمد داشته، در ساخت این فیلم با جعفر پناهی همکاری کرده است. فیلم گویا در خارج از کشور جلوی دوربین رفته.
گفته شده که بازیگران این فیلم هم همگی در خارج از کشور هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *