20:24

بانی‌فیلم: امروز امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه اعلام کرد که مراکز فرهنگی از جمله سالن‌های سینما، موزه‌ها، سالن تئاترها در این کشور از ۱۹ ماه می بازگشایی خواهند شد.
البته ساعات رفت‌و‌آمد مردم، بعد از ۹ شب همچنان ممنوع خواهد شد تا اقداماتی که برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده اند کاملا به ثمر برسد.
از هم اکنون بسیاری از پخش کنندگان سینمایی برای نمایش حدود پانصد فیلم جدید خود در حال برنامه‌ریزی هستند. فیلم‌هایی که مدت‌هاست پشت در سالن‌ها به صف ایستاده‌اند تا نوبت اکران‌شان برسد.
برای فرانسویان زندگی فرهنگی از ملزومات اساسی به حساب می‌آید. البته برخی از قرنطینه‌ها که به خاطر گسترش ویروس کرونا به شدّت اعمال شده بود رفته رفته رو به کاهش است، مدارس ابتدایی هم شروع به کار کرده‌اند.
از سوی دیگر در بسیاری از مراکز شهرهای فرانسه، مکان‌های ویژه‌ای ایجاد شده که مردم بتوانند هرچه سریع تر واکسن بزنند و زندگی عادی خود را از سر بگیرند.
در فرانسه تا کنون بیش از ۱۶میلیون شهروند این کشور واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
قرار است از ۳۰ ژوئن برای مکان‌هایی که جمعیت بیش از ۱۰۰۰نفر در آن اجتماع خواهند کرد مثل سالن‌های ورزشی یا جشنواره کن، افراد بایستی «پاسپورت بهداشتی» خود را ارایه دهند، بدین معنی که برای حضور در چنین مکان‌هایی باید گواهی زدن واکسن داشته باشند.
حال باید دید با توجه به شرایط در پیش رو، وضعیت برگزاری جشنواره کن که از هفت روز دیگر شروع خواهد شد به چه شکل خواهد بود و تمهیدات اجرایی مدیران این فستیوال چگونه انجام خواهند گرفت!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *