20:50

محمد خزاعی:

هر حرکتی باید برای سینمای ایران دستاوردی داشته باشد 

ضرورت بازسازی انقلابی و تحول سینما در گام دوم انقلاب

 

بانی‌فیلم: پس از سه‌سال سخت و تحمل مدیریت نادرست حسین انتظامی در مقام رسایت سازمان سینمایی، سرانجام این مدیر ناآشنا با سینما از ساختمان بهارستان رفت!

شاید دوره حسین انتظامی را بتوان به عنوان بدترین و سخت‌ترین دوران سینمای ایران نامید که در اثر مدیریت ناآشنا با سینما و ساختارهای آن و توجه به مشاوره غلط حلقه‌ای از مشاوران و مدیران نابلد، بسیاری از امور حیاتی سینمای ایران دچار مشکل شد.

اما حالا اعمال مدیریت دوران انتظامی و مشاوران بازنشسته و غیربازنشسته‌اش در سینما به پایان رسید… اینکه سینمای ایران در دوران نخوت و بی‌توجهی آیا خواهد توانست بار دیگر روی ریل عدالت و بازسازی هویتی خود بیفتد یا نه، پرسشی است که باید برای شنیدن پاسخش در انتظار ماند!

اما جلسه معارفه رییس جدید سازمان سینمایی وزارت ارشاد امروز در محل این وزارتحانه برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،  تقدیر شد.
در این جلسه که محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، محمد خزاعی با قدردانی از خدمات حسین انتظامی گفت: حُسن خلق ایشان در مدیریت فرهنگی حتی قبل از اینکه در سازمان سینمایی حضور داشته باشند زبانزد همه دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است و به عنوان یک مدیر فرهنگی شناخته شده هستند. در عرصه های سینما و مطبوعات خدمات ایشان کاملا مشهود است. به سهم خودم از او تشکر می کنم و امیدوارم همچنان همراه ما باشند.
رییس سازمان سینمایی با ابراز خشنودی از اینکه با حمایت اهالی سینما، رسانه ها و اعتماد آقای دکتر اسماعیلی این مسئولیت را پذیرفته است ادامه داد: قرار نبود به سازمان سینمایی بیایم و حضورم در سازمان تقریبا منتفی شده بود اما اتفاقاتی افتاد، جلساتی برگزار شد و بار مسئولیت سازمان سینمایی بر دوش ما گذاشته شد. دعا می کردم همکار دیگری در این جایگاه قرار گیرد و ما همچنان در کنارشان باشیم و به تولید ادامه بدهم. پیش از این هم مسئولیت‌هایی به بنده پیشنهاد شده بود که ترجیح دادم وارد عرصه مدیریت و حداقل سینما نشوم و همیشه از مدیریت سینما پرهیز می‌کردم.
وی افزود: فرصت تغییر و تحول در سینما با بارقه های امید بوجود آمده در بین هنرمندان و رسانه ها و مسئولان فرهنگی ارشد کشور برای ما عوامل اجرایی بسیار اندک است. گاهشمار سازمان سینمایی از امروز آغاز شده و تا 43 ماه آینده به پایان خواهد رسید. اعتماد اهالی فرهنگ و هنر و خانواده سینما به مسئولین فرهنگی کشور بهترین پشتوانه برای خدمت و سر و سامان دادن به چالش های جدید حوزه سینما است.
خزاعی با اظهار امیدواری از اینکه در مسئولیتی که به او سپرده شده بتواند مفید واقع شود گفت: سینمای ایران غنی و ارزشمند است و بعد از انقلاب اسلامی این سینما با تغییر رویکرد و افق ها جهش ها و دستاوردهای خوبی داشته است ولی این به هیچ وجه به معنای نزدیک شدن به اهداف و ایده ال ها نیست و در گام دوم انقلاب به لزوم حرکت بر ریل انقلاب و ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های سینِما و هنر اعتقاد دارم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *