16:59

ستاره هالیوود و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «دختر خداحافظی» با انتقاد از الزامات جدید ایجاد تنوع برای رقابت در آکادمی علوم و هنرهای تصویری، این استانداردها را تهوع‌آور و حال به‌هم‌زن خواند.
به گزارش ایرنا، ریچارد استیون درایفس – Richard Stephen Dreyfuss در گفت و گویی تفصیلی در Firing Line With Margaret Hoover شبکه PBS آموزش مدنی در آمریکا، گفتمان حزبی و این ابتکار آکادمی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این یک هنر است. هیچ کس نباید به من به عنوان یک هنرمند بگوید که باید تسلیم جدیدترین ایده‌ها درباره اخلاق باشم. چه چیزی را به خطر می اندازیم؟ آیا واقعاً در معرض خطر صدمه زدن به احساسات مردم هستیم؟ شما باید اجازه دهید، زندگی به معنای واقعی زندگی باشد. متاسفم، فکر نمی‌کنم اقلیت یا اکثریتی در کشور وجود داشته باشد که باید به آن‌ها رسیدگی شود.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرده که برای بهبود تنوع در جوایز خود استانداردها و الزامات جدیدی برای نامزدهای اسکار بخش بهترین فیلم اعمال می کند.
چهار استاندارد جدید برای ایجاد تنوع در آکادمی اسکار برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ اعلام شد. این الزام‌ها برای جوایز دوره پیشین جوایز اسکار اعمال خواهد شد که دو مورد از این الزام‌ها باید در خصوص بهترین فیلم انجام شود.
به دنبال انتقادها از نبود نامزد سیاه پوست یا اقلیت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۶ که به جنبش اسکار خیلی سفید_است منجر شد، این آکادمی در تلاش برای بالابردن نماینده های این گروه ها چهار استاندارد تنظیم کرده است.
آکادمی اسکار به تازگی ۸۱۹ عضو به اعضای خود اضافه کرده که ۴۵ درصد آن را زنان و ۳۶ درصدش را غیر سفید پوست ها تشکیل می دهند.
در قانون به روز شده آکادمی آمده است: الزامات جدید برای نامزدهای بهترین فیلم به منظور نمایش عادلانه و بازتاب تنوع بیشتر است.
آکادمی همچنین اعلام کرده به ایفای نقش حیاتی خود در کمک به تحقق این واقعیت متعهد است.
فهرست گروه های اقلیت اعلام شده شامل زنان، اقلیت های نژادی و قومی، جامعه LGBT و افراد دارای معلولیت است.
برای مثال در نمونه هایی از استانداردهای مورد اشاره که باید نامزد اسکار بهترین فیلم از سال ۲۰۲۴ حداقل دو تا از این الزامات و معیارها را داشته باشد آمده است:
بند ۱: حداقل یکی از بازیگران نقش اصلی یا بازیگران نقش مکمل شاخص فیلم از یک نژاد یا گروه قومی اقلیت باشد. (آسیا، هیسپانیکس، سیاهپوست و…)
بند ۲: حداقل ۳۰ درصد نقش های دوم یا نقش های جزیی فیلم از حداقل دو گروه اقلیت باشند.
بند ۳: داستان اصلی، موضوع یا قصه فیلم بر یک گروه اقلیت متمرکز باشد.
این الزامات برای فیلم های شرکت کننده در اسکار سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته خواهد شد.
اظهارات درایفس با دفاع از بازی لارنس اولیویه در فیلم اتللو در سال ۱۹۶۵ ادامه یافت که در آن بازیگر انگلیسی نقش اصلی شکسپیر را با چهره سیاه بازی کرد.
ستاره هالیوود گفت: او این نقش را فوق‌العاده بازی کرد. آیا به من می گویند که هرگز فرصتی برای بازی در نقش یک مرد سیاه پوست نخواهم داشت؟ آیا به شخص دیگری گفته می شود که اگر یهودی نیست، نباید [در] «تاجر ونیز» بازی کند؟ آیا ما دیوانه ایم؟
او این الزام‌ها را خیلی حمایت‌گرایانه و از روی بی‌فکری خواند و گفت: با مردم مثل بچه رفتار می کنیم.
از برجسته‌ترین آثار درایفس می‌توان به آرواره‌ها و دختر خداحافظی اشاره کرد که برای فیلم دوم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.
رئیس جمهور آمریکا، برخورد نزدیک از نوع سوم، فارغ‌التحصیل و افسونگر از دیگر آثاری است که این بازیگر هالیوود در آنها ایفای نقش کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *