12:55

بازیگر سریال «ستایش» این روزها به دنبال انتشار کتابی با موضوع فردوسی است و قبلا نیز رمانی درباره تاثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده ها و زنان نوشته بود.
زهرا سعیدی در گفت وگو با ایرنا گفت: این روزها مشغول زدن اصلاحیه هایی بر روی کتابی هستم که مدتی است شروع به نوشتن آن کرده ام و دنبال چاپ کردن آن هستم که مربوط به زندگی فردوسی از ۲۰ سالگی تا مرگ است. چون به فردوسی بسیار علاقه دارم و از کارهای تحقیقی بسیار لذت می برم به همین دلیل چهار سال وقت گذاشتم و تحقیق و تفحص کامل در مورد زندگی فردوسی داشتم تا این اثر را نوشتم.
وی افزود: برای نوشتن این کتاب فقط از کتاب ها استفاده کردم و از کتاب های دکتر میرجلال الدین کزازی، عبدالحسین زرین کوب و بسیاری دیگر که در ذهنم نیستند، استفاده کردم. اسم این کتاب «پر سیمرغ» است و حدودا ۱۶۸ صفحه دارد و این روزها به دنبال ناشر هستم.
بازیگر فیلم سینمایی شیخ مفید (فریبرز صالح، سیروس مقدم ۱۳۷۴) در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کند که بازیگر بودن او روی فروش کتابش اثر داشته است یا خیر، گفت: فکر نمی کنم چنین چیزی اثر داشته باشد اما فکر می کنم اگر کسی بخواند و دهان به دهان تبلیغ شود، تاثیر خواهد گذاشت اما صرف بازیگری و شهرت ضمانت فروش کتاب نیست.
بازیگر سریال ستایش (سعید سلطانی ۱۳۸۹) در توضیح این که آیا هنوز هم به رغم چند سال غیبت از بازیگری، پیشنهاد بازی در مجموعه ای را نپذیرفته است، خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی که می شود باب طبعم نیست و سوژه ها را نمی پسندم. نقش ها را دوست ندارم. قبلا نقش زن سنتی و مادر مهربان را زیاد بازی کرده ام و امروز ذائقه ام، این را نمی پسندد اما دوباره همان پیشنهادات به من داده می شود.
وی در مورد احساس خود برای دوری از فضای بازیگری گفت: برایم سخت است. چون بازیگری عشق زنگی ام است اما این که با چه گروهی کار می کنم و از منظر راحتی خیال و این که کاری که می کنم مورد پسندم باشد لذت ببرم را انجام می دهم اما اگر کاری صرفا برای پول باشد را انجام نمی دهم.
بازیگر فیلم سینمایی تگرگ و آفتاب (رضا کریمی ۱۳۹۳) در پاسخ به این سوال که چه نقشی را می پسندد، تصریح کرد: زنان در جامعه ما نقش های متفاوتی را بازی کرده اند و می کنند. مثلا زنی که مدیر یک شرکت یا سرپرست یک خانواده و قدرتمند است یا مدیر یک تاسیسات است تا حتی زنی بدبخت و فلک زده که خودش امورات زندگی اش را می گذراند و موفق است و یا زنی که با درآمد کم زندگی خوبی برای خانواده اش فراهم می کند به نظرم خوب است اما این روزها پیشنهادات این گونه نداشته ام.
سعیدی تاکید کرد: متاسفانه بسیار کلیشه ای با نقش زن برخورد می شود. این که زن نباید خلافی داشته باشد یا نباید اشتباه کند و همیشه باید مظلوم و سربه زیر باشد و صرفا این زن را تلویزیون می بینیم.
وی در مورد دعای خود برای سال جدید گفت: امیدوارم مردم دچار رفتار پوپولیستی و افکار تندروی احمقانه نباشند و همه با هم همدست و همنوا و مهربان باشند و بینشان عشق و درک متقابل باشد و همه با هم به دنبال این که زندگی بهتر و در صلح و آرامش باشیم.
سعیدی تاکید کرد: به تاریخ بسیار علاقه دارم و کتاب های ادبی را می خوانم. رشته روانشناسی هم دوست دارم و کتاب هایی با این سوژه ها را می پسندم.
وی در توضیح فعالیت های خود در ایام عید گفت: روزهای آغاز سال ۱۴۰۲ اول به شیراز و بعد به تبریز می روم؛ شیراز یک عروسی داریم و به تبریز می روم چون دخترم آنجاست. در روزهای عید هرجایی باشم معمولا خوش می گذرانم و سعی ام این است که در کنار بچه‌هایم باشم.
بازیگر سریال مریم مقدس (شهریار بحرانی ۱۳۷۹) در پاسخ به این پرسش که در روزهای عید هم سفر می رود، گفت: اصولا سفر زیاد می روم. از شلوغی شهرها در ایام عید نگران نیستم چون ما در منزل هستیم و من می روم که اقوام را ببینم و شلوغی بیرون از محیط خانه تاثیری برایم ندارد.
بازیگر مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور ۱۳۸۷) در توضیح این موضوع که روزهای تعطیلات عید را مشغول چه کاری است گفت: فیلم زیاد می بینم و کتاب هم زیاد می خوانم. عمدتا فیلم های مطرح روز دنیا را می بینم و یا این که کتاب می خوانم و موضوعی را انتخاب و در موردش تحقیق می کنم و نت برمی دارم تا زمانی که ذهنم آماده شود و اینها را منسجم کنم و در جایی بگذارم.
زهرا سعیدی (متولد ۱۳۳۱) بازیگر سینما و تلویزیون است. وی بیشتر با بازی در سریال مریم مقدس شناخته شد. او علاوه بر بازیگری، دستی هم در نوشتن دارد و رمانی با نام بی‌دل هوا را چاپ کرده‌است که دربارهٔ تاثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده‌ها و زنان است.
سعیدی بازیگری را با تئاتر مدرسه آغاز کرد. فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۴۹ با گروه تئاتر شیراز آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۶۹ به ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی پرداخت. او علاوه بر حضور در تئاتر و تلویزیون، فعالیت خود را در سینما نیز ادامه داد و در سال ۱۳۷۵ اولین فیلم سینمایی خود را تجربه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *