11:12

مریم کاویانی که مدتی از عرصه بازیگری دور بوده، تاکید می‌ کند که از ابتدای امسال، ورودی دوباره به این عرصه داشته است. این بازیگر به تازگی در سریال های «آسانسور» و «راز ناتمام» به ایفای نقش پرداخته است.
به گزارش ایسنا، مریم کاویانی با سریال «او یک فرشته بود» بازی در مجموعه های تلویزیونی را آغاز کرد و با همان نقش هم در میان مخاطبان شناخته شد. این بازیگر در ادامه در سریال های دیگری از جمله راه شب، پدرخوانده، زیرزمین، روزهای زیبا، پنجمین خورشید، دارا و ندار، محکومین، مدینه و بوی باران به ایفای نقش پرداخت.
کاویانی در سریال «روزگار قریب» ایفاگر نقش پرستاری هم اسم و رسم خودش است. به نوعی که خود او هم قبل از ورود به عالم بازیگری، به کار پرستاری اشتغال داشته است. این بازیگر حضور در سریال «روزگار قریب» و همکاری با کیانوش عیاری را یکی از شانس ‌های بزرگ دوران حرفه ای اش می داند و آرزو می کند که همکاری دوباره ای با این کارگردان مجرب و صاحب سبک داشته باشد.
او می گوید: آقای عیاری همه امکانات و عوامل از دوربین گرفته تا میزانسن، دیالوگ، دکوپاژ و غیره را در اختیار بازیگر قرار می دهند و همین مسئله باعث می‌ شود تا هنرپیشه بتواند با نقشش عجین شده و خوب بازی کند.
کاویانی درباره نقش خود در سریال «روزگار قریب» یادآور می شود: حضور همزمان در سریال «او یک فرشته بود» یکی از دلایل کوتاهی نقشم در سریال «روزگار قریب» بود. نقش اولیه ام در این سریال پررنگ تر بود اما بلافاصله پس از «روزگار قریب» پیشنهاد بازی در سریال «او یک فرشته بود» را دریافت کردم. آقای عیاری با لطف و بزرگواری نقش مرا کمرنگ کردند تا بتوانم به آن سریال برسم. در واقع، دیده شدنم در سریال «او یک فرشته بود» را مدیون تصمیم آقایان عیاری و افخمی هستم.
این بازیگر، سبک کارگردانی، بازیگردانی و کاربلدی عیاری و فضای خاص و ویژه را از جمله دلایل جذابیت «روزگار قریب» برمی شمرد. او درباره بازپخش این مجموعه از شبکه آی فیلم هم می گوید: یکی دو قسمت را دوباره دیده ام. اما از آنجا که کسالت دارم نتوانسته ام همه قسمت هایش را دنبال کنم.
او همچنین اظهار می کند: مردم سریال های قدیمی را با عشق و علاقه بیشتری می بینند و ارتباط بهتری برقرار می‌ کنند. انگار که روح عجیبی در فضای این سریال‌ها وجود دارد.
کاویانی درباره جذابیت ایفای نقش پرستار در این سریال که شغل اصلی اش هم محسوب می شود، می گوید: یشتر از این موضوع، چیزی که برایم جذابیت داشت، قصه واقعی سریال بود و در مرحله دوم، همکاری با آقای عیاری. «روزگار قریب» در واقع دومین سریال من بعد از «راه شب» آقای داریوش فرهنگ بود و توانستم با آقای عیاری افتخار همکاری را داشته باشم. کار کردن با این کارگردان بزرگ و واقعی بودن قصه سریال برایم خیلی اهمیت داشت.
او درباره نبود فیلمنامه‌ کامل در حین تولید کار و دشواری احتمالی این موضوع برای بازیگران، اظهار می کند که با وجود آقای عیاری هیچ سختی و مشکلی در این رابطه وجود نداشت.
این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا پرستاری که در سریال روزگار قریب نقشش را بازی کرد حضور واقعی در زندگی دکتر قریب داشت یا دست پرورده ذهن عیاری بود؟ یادآور می شود: اطلاع دقیقی ندارم اما آقای عیاری برای جذاب کردن قصه، وجوه جدیدی را به آن اضافه کرده بود تا داستان جذاب تر شود. البته بر اساس مستنداتی که موجود است دکتر قریب زمانی که بستری بوده اند واقعا حواس شان به همه مریض ها بوده و حمایت‌ های لازم را داشته اند. شاید هم داستان پرستاری که من نقشش را بازی می کنم واقعی بوده و ایشان پرستاری را اخراج کرده باشند.
کاویانی در پایان درباره دلایل فعالیت کمرنگ خود در عرصه بازیگری نیز توضیح می دهد: از فروردین امسال به بازیگری برگشته ام. در همین مدت هم در دو سریال «آسانسور» و «راز ناتمام» بازی کرده ام. دو قرارداد دیگر هم دارم که چون هنوز جلوی دوربین نرفته ام، نمی ‌توانم اطلاع رسانی کنم. همیشه در من علاقه به بازیگری وجود داشته است و همچنان دارد. اگر شرایطش فراهم باشد فرصت بازیگری را از دست نمی دهم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *