20:56

دیوید کراننبرگ فیلمساز خلاق کانادایی قرار است ماه آینده فیلم علمی تخیلی «جنایات آینده» را در یونان جلوی دوربین ببرد. بازگشت این فیلمساز، هفت سال پس از اکران آخرین ساخته‌اش «نقشه‌های ستاره‌ها»ست.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ایندی وایر، به تازگی اسکرین دیلی گزارش جدیدی منتشر کرده که بر اساس آن کارگردان فیلم‌هایی چون «مرگ زنگ‌دار» و «مگس» در حال آماده شدن برای انچام یک پروژه فیلمبرداری ۳۰روزه در کشور یونان است. این پروژه یک فیلم علمی-تخیلی‌ست به نام «جنایات آینده».
دوستداران سینمای کراننبرگ ممکن است این عنوان فیلم را قبلا شنیده باشند، چرا که این نویسنده و کارگردان، در سال 1970 فیلمی را با همین نام ساخته بود؛ فیلمی که داستانش در مورد یک مدیر کلینیک پوست بود که در جستجوی مربی خود در میان طاعونی بود که باعث کشته شدن زنان می‌شد.
در خبر اسکرین دیلی آمده: «فیلمبرداری «جنایات آینده» در۳۰ روز انجام خواهد شد، از دوم آگوست تا دهم سپتامبر. لوکیشن‌ها بیشتر در اطراف آتن از جمله در سینما آیریس، بازی آناتولی و بندر پیرائوس خواهد بود. تولیدی لباس محلی آراگونائوس یونان به عنوان یکی از شرکت‌های تولید‌کننده یونانی خدماتش را در این پروژه سینمایی ارایه می‌کند.»
رابرت لانتوس تهیه کننده فیلم گفته: «مشتاقانه منتظر بازگشت به یونان هستم تا یک فیلم دیگر با آراگونائوس تولید کنم.
۱۴سال از زمان فیلمبرداری پروژه سینمایی «تکه‌های فراری» (Fugitive Pieces) در آتن، هیدرا و می‌تیل‌ینی می‌گذرد که تجربه‌های خوب و مثبتی بود. سازندگان فیلم معتقدند شهر آتن بهترین مکان برای «جنایات آینده» است زیرا به دلیل داشتن چشم‌انداز منحصر به فرد، مناسب با دیدگاه دیوید کراننبرگ از آینده است که با گذشته آمیخته.

جزئیات ویژه پروژه سینمایی «جنایات آینده» کراننبرگ همچنان در معرض خطر افشا قرار دارد است. ویگو مورتنسن بازیگری که پیش از این در دو فیلم با کراننبرگ همگاری داشته در گفت‌وگویی با مجله GQ در باره این پروژه گفته که در حال آماده‌سازی برای فیلمبرداری یک پروژه مخفی در فصل تابستان هستند. مورتنسن در فیلم‌های «تاریخچه خشونت» و «وعده‌های شرقی» با کراننبرگ همکاری داشته و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.
این بازیگر فیلم آینده کراننبرگ را بازگشت به ریشه‌های ترسناک آثار پیشین این کارگردان می‌داندکه عناصر داستانی فیلم‌های نوآر را در خود دارد.

مورتنسن به مجله GQ گفت: «این فیلمنامه‌ای‌ست که کراننبرگ مدتها پیش نوشته اما هرگز موفق به ساخت آن نشد. حالا او فیلمنامه را بازنویسی کرده و می‌خواهد آن را فیلم‌برداری کند. امیدوارم زمان انجام این پروژه همین تابستان باشد. بدون اینکه بخواهم داستان فیلم را بگویم باید این نکته را یادآور شوم که شاید کراننبرگ در «جنایات آینده» کمی به اصل خود بازمی‌گردد.»
به گفته کارشناسان، «جنایات آینده» کراننبرگ یکی از چندین محصول جدید سینمایی با کیفیت بالاست که قرار است در کشور یونان راه‌اندازی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *