حاجی‌زاده: ساختن فیلم‌های فاخر انقلابی جهاد است

12:01

در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این بازدید که با آئین قدردانی از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» نیز همراه بود، دکتر سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سهم بسزای نیروی هوافضای سپاه در تولید قدرت دفاعی و امنیتی کشور بر ضرورت بازنمایی توانمندی‌ها، دستاوردها و رشادت‌های این نیرو در قالب آثار سینمایی تأکید کرد.
سید مهدی جوادی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید آثار سینمایی دفاع مقدسی و همچنین پروژه‌های سال جاری بنیاد سینمایی فارابی در این حوزه، اعلام آمادگی کرد تا با همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح و مساعدت نیروی هوافضای سپاه پاسداران برای امسال یک اثر سینمایی با محوریت قدرت دفاعی هوا و فضای کشور از جمله توان پهبادی سپاه ساخته شود.
در این بازدید که همراه با آئین قدردانی از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» بود، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از نمایش این فیلم در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا، یک کار زینبی و بزرگ است. هنر می‌تواند این فرهنگ را زنده نگه دارد و در عرصه هنر، اثر فیلم، پرنفوذ است. امروز رزمندگان، فرماندهان و افسران عرصه جهاد فرهنگی، شما عزیزان و دست‌اندرکاران ساخت چنین آثاری هستید و بدانید که این اثر، بسیار عمیق بود و خاطرات زیادی را برایم زنده کرد.
او در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، ادامه داد: یکی از نکات مهم «موقعیت مهدی» برای من، این است که شهید کاظمی بارها و بارها خاطره آخرین تماس با شهید باکری قبل از شهادت را برایم در حالی که می‌گریست تعریف ‌کرده بود و دقیقاً همان صحنه را شما اینجا برای ما و مخاطبان در «موقعیت مهدی» ترسیم کردید.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده اظهار داشت: این فیلم یادآور رشادت عزیزان ما در جزایر مجنون و در عملیات بدر بود و این خاطرات را برای ما زنده کرد. من به نوبه خودم از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم و امیدوارم ساخت اینگونه فیلم‌های فاخر را ادامه بدهید و این کار را برای خودتان جهاد تلقی کنید که انصافاً هم جهاد است.
در بخشی از این مراسم، «سیدمحمد نادری» مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امیرمومنان حضرت علی (ع)، اظهار داشت: امروز ما در بنیاد فرهنگی روایت فتح که میراث‌دار سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی است، مفتخر هستیم که روایت‌گر فتوحات انقلاب اسلامی باشیم.
وی با اشاره به بیش از دو یا سه سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی روی این پروژه گفت: همه عزیزان از جمله تهیه‌کننده و کارگردان محترم عوامل صحنه و بازیگران دست به دست هم دادند و یک کار فاخر و قابل دفاع را در حوزه دفاع مقدس تولید کردند. همه اینها به جهت نگاه مبنایی شهید آوینی است که نهایتاً بعد از عبور از همه نظریه‌ها، به این نقطه رسید که هنر چیزی نیست مگر ابزاری برای رسیدن به حق و حقیقت.
در انتهای نمایش فیلم با حضور سردار امیرعلی حاجی‌‌زاده، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمد نادری مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح، نادری معاون نیروی هوافضای سپاه و سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اهدای هدایایی از وحید حجازی‌فر، روح الله زمانی وحید ابراهیمی، ابراهیم امینی، بهزاد آقابیگی، مسیح سراج، امیر زاغری، وحید شیخ‌لر، شهرام خلج، ایمان کرمیان، حبیب والی‌نژاد و معصومه ربانی و گروهی از عوامل و بازیگران فیلم قدردانی به عمل آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *