12:49

دیمین سِیِر شزل خالق «نخستین انسان» با درام تاریخی «بابیلون» به گرگ و میش دوران صامت هالیوود باز می‌گردد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، نخستین تریلر بابیلون به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل با بازی برد پیت – Brad Pitt و مارگو رابی – Margot Robbie در نقش جان گیلبرت – John Gilbert و کلارا بو – Clara Bow هنرپیشه‌های آمریکایی که توبیاس وینسنت مگوایر – Tobias Vincent Maguire در نقش مکمل به عنوان چارلی چاپلین ظاهر می‌شود روز گذشته منتشر شد.
به نقل از ورایتی، بابیلون قرار است توسط پارامونت پیکچرز در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ در اواسط فصل جوایز اکران شود.
شزل با این فیلم که به اواخر دهه ۱۹۲۰ باز می‌گردد انتقال صنعت فیلمسازی از صامت به ناطق را به یُمن اختراع صدای همگام(Sync sound) به تصویر می‌کشد.
برد پیت در این فیلم نقش یک ستاره سینمای صامت را ایفا می‌کند و مارگو رابی نماد دهه ۲۰ سینمای هالیوود (Roaring ’۲۰s icon) است که بناچار با یک صنعت در حال توسعه دست و پنجه نرم می‌کنند.
به نظر می‌رسد، شزل که با آخرین فیلمش در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت اسکار نشد، با بابیلون بار دیگر به اسکار خواهد رسید.
لا لا لند – La La Land شزل در سال ۲۰۱۶ زمانی که ۳۲ سال بیشتر نداشت، برنده اسکار شد. او جوان‌ترین فیلمسازی بود که در آن سال جایزه اسکار را گرفت.
خالق نخستین انسان به گرگ و میش دوران صامت هالیوود بازمی‌گردد/ توبی مگ وایر در نقش چاپلین
لا لا لند در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار در ۱۴ رشته نامزد جایزه شد و رکورد شکست. پیش از این، فقط دو فیلم همه‌چیز درباره ایو و تایتانیک به این رکورد دست پیدا کرده بودند. فیلم شش جایزه اسکار را در بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه (شهر ستاره‌ها) برد.
این فیلم در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب نیز در هفت رشته نامزد دریافت جایزه بود که توانست همه آن‌ها را بدست بیاورد و تبدیل به موفق‌ترین فیلم در تاریخ جوایز گلدن گلوب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *