مالک تسلا: مسئله اصلی ساختن یک شهر در مریخ است که بتواند به صورت مستقل انرژی خود را تامین کند

19:07

بانی‌فیلم – دیبا داودی
بسیاری از افراد فراتر از زمان خود خطاب می شوند اما عده محدودی استحقاق این لقب را دارند. چند نفر از ما می توانیم از نسل و زمان خود فراتر برویم و سطح انتظارات را بالا ببریم؟
به گزارش سایت مجله تایم، همین چند سال پیش ایلان ماسک به عنوان یک شیاد و کلاهبردار در مرز ورشکستگی شناخته می‌شد و همه او را مسخره می‌کردند.
حالا این فرد خجالتی مبتلا به سندروم آسپرگرز (اختلال در برقراری ارتباط با دیگران) که کودکی سختی را پشت سر گذاشته، به عنوان شخص سال مجله تایم انتخاب شده و برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه‌اش، تا حدی قوانین دولت و جامعه را دور می زند!
ماسک می‌گوید: «هدف اصلی این است که زندگی در سیاره‌های دیگر را ممکن کنیم تا بتوانیم به راحتی در فضا سفر کنیم.»
مالک شرکت تسلا ایده خود را سودآور یا مفید نمی‌داند و فقط آن را «هیجان‌انگیز» خطاب می‌کند. او درباره زندگی در مریخ می‌گوید: «مسئله اصلی ساختن یک شهر در کره مریخ است که بتواند به صورت مستقل انرژی خود را تامین کند. بعد از آن جانوران و دیگر موجودات روی زمین را به شهر مریخی انتقال می‌دهیم، یک چیزی مانند کشتی نوح اما خیلی پیشرفته‌تر. البته بیشتر از یک جفت از هر گونه خواهیم برد!»
در ماه آوریل، شرکت SpaceX ایلان ماسک توانست نظر ناسا را جلب کند و برای اولین بار بعد از سال ۱۹۷۲ قراردادی را برای فرستادن فضانوردان به فضا با ناسا امضا کند.
ماسک در ماه می میزبان برنامه تلویزیونی «Saturday Night Live» بود و در ماه اکتبر شرکت اجاره ماشین هرتز، خبر اضافه کردن صدهزار دستگاه ماشین تسلا را اعلام کرد.
این دستاورد‌ها به همراه پیشتازی شرکت تسلا که ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد، ایلان ماسک را به ثروتمندترین شهروند تاریخ و شخص سال تایم تبدیل کرده است.
گفتنی‌ست که ایلان ماسک با دارایی بیش از سیصد میلیارد دلار پولدارترین فرد جهان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *