تهیه‌کننده فیلم «شب، داخلی، دیوار» خطاب به خبرنگار رسانه معاند:

10:31

تهیه کننده فیلم شب داخلی دیوار خطاب به خبرنگار رسانه معاند گفت: شما اگر به جای سوال‌های سیاسی سوالاتی درباره سینما و فیلم در نشست‌های خبری بپرسید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.
به گزارش ایرنا از ونیز، علی جلیلوند تهیه‌کننده فیلم شب، داخلی، دیوار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ پس از نمایش این فیلم در نشست خبری خطاب به خبرنگار رادیو فردا یکی از رسانه های فارسی زبان معاند که سوال کرد در فیلم شب، داخلی، دیوار سخت گیری های امنیتی نشان داده می شود، اظهار داشت: شما اگر به جای سوال‌های سیاسی سوالاتی درباره خود سینما و فیلم در نشست‌های خبری بپرسید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اگر بشر امید را در قلب و ذهنش نگهداری نکند از بین می‌رود
وحید جلیل‌وند پس از نمایش فیلم شب، داخلی، دیوار در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ در نشست خبری با نماینده رسانه های حاضر در سالن گفت: امید در دنیای امروز بیشتر در ذهن آدم‌ها می تواند شکل بگیرد نه صرف در ایران بلکه در همه جای دنیا البته نسبت های آن با هم فرق دارد.
وی افزود: وقتی صبح بیدار می شوید و رسانه‌ها و فضای مجازی را مرور می‌کنید یا در خیابان می‌آیید، همه چیز دست به دست می دهد تا شما را ناامید کند، برای اینکه زندگی را به کام شما تلخ کند و رنج هایتان را مضاعف کند.
کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار خاطرنشان کرد: به گمانم اگر بشر امروز نتواند امید را در قلب و صندوق ذهنش نگهداری کند از دست می‌رود و از بین می‌رود، به همین دلیل این فیلم (شب، داخلی، دیوار) دائم میان واقعیت و خیال رفت و برگشت می‌کند، زیرا خیال امروز ما را زنده نگه می‌دارد.

خانواده ام را نمی‌دیدم و ایزوله بودم
دایانا حبیبی بازیگر فیلم شب، داخلی، دیوار در این نشست خبری گفت: من شاگرد آقای جلیلوند بودم و دو سال بود که در دفترشان کار می کردم. فیلم‌نامه را نخوانده بودم تا الان که دو سه سالی گذشته است و فقط یک بار آن را شنیدم.
حبیبی اظهار داشت: یک شب که دور هم جمع شدیم و آقای جلیلوند فیلم نامه را برای همه ما خواندند، گفت «همه به جز من بیرون بروند» بلافاصله رو به من گفت «قرار است نقش لیلا را تو بازی کنی» گفتم فهمیدم چون دیالوگ‌ها را دقیقا عین لحن حرف زدن خودم نوشته بودند. بعد پرسید« خوشحالی؟» گفتم: نمی‌دانم.
بازیگر فیلم شب، داخلی، دیوار گفت: بعد از چند بار نشستن و حرف زدن کارگردان فیلم گفت که «باید الان بروی و لیلا شوی». گفتم چطوری؟! گفت« دیگر این جا کار نمی‌کنی و باید زندگی لیلا (زندگی زن قصه) را زندگی کنی، از کارگری در ساندویچ فروشی و کار کردن در خانه مردم» از آن به بعد محل زندگی‌ام تغییر کرد و روابطم با خانواده ام قطع شد. دوستانی داشتم که با آنها زندگی و کار می کردم.
حبیبی توضیح داد: آقای جلیلوند همه چیز و شناسنامه این فرد را در ذهنش داشت و گفت «ایناها را باید در خودت پیدا کنی و بدانی چگونه زندگی می‌کنی». من از عطر تا کفش لیلا را پیدا کردم و مهمتر این که بچه‌ام را هم باید خودم پیدا می‌کردم.
وی گفت: با این فیلم ناگهان بمبی در زندگی‌ام افتاد، اولش سخت بود و نمی دانستم چه اتفاقی می‌افتد اما اندک اندک با آن خو گرفتم و پذیرفتم. خانواده ام را نمی دیدم و ایزوله بودم. یک بار خواهرم را دیدم و از دیدن من تعجب کرد.

۶ ماه طول کشید تا دایانا حبیبی دوباره خودش شود
وحید جلیلوند گفت: دایان بعد از تمام شدن فیلم، تقریبا یک سال طول کشید که هشت ماه آن را به شیوه لیلا زندگی کرده است؛ لیلایی که در فیلم بوده است و ۶ ماه پس از آن طول کشید تا برگردد و دوباره خودش (دایانا) شود.
کارگردان فیلم شب، داخلی، دیوار افزود: یادم هست روزهای اول دایان می گفت «خانواده ام را نمی شناسم و نمی فهمم، در جمع حاضر می شوم اما نمی شناسم» البته بعد از آن با تلاش خودش و باوری که داشت به جامعه بازگشت. یک روندی طول کشید دایانا شد لیلا و ۶ ماه طول کشید تا دوباره دایانا شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *