13:44

کارگردان پسر دلفینی گفت: ساخت انیمیشن پسر دلفینی به مدت چهار سال به طول انجامید. این انیمیشن مانند نمونه‌های برتر دنیا به صورت ۲۴ فریم بر ثانیه ساخته شده و ما تلاش کرده‌ایم تا برترین کیفیت را به نمایش بگذاریم. تیم سازنده این انیمیشن نیز همگی ایرانی بودند.
به گزارش فارس، شب گذشته برنامه «شب نشینی» با حضور محمد خیراندیش گرافیست، نویسنده و کارگردان انیمیشن «پسردلفینی» روی آنتن شبکه جهانی جام جم رفت. نویسنده و کارگردان «پسردلفینی» در این برنامه ضمن اشاره به جزئیات نقش‌های مختلف این انیمیشن گفت: در انیمیشن پسر دلفینی شخصیت ناخدا، سلیمان نام دارد اما همه او را به عنوان ناخدا مروارید می‌شناسند؛ فقط کسانی که او را از قدیم می‌شناختند او را سلیمان صدا می‌کردند. برای این شخصیت ما می‌خواستیم از نادر سلیمانی استفاده کنیم چرا که طیف انیمیشن از جنوب گرفته شده است.
خیراندیش ادامه داد: از آنجایی که لهجه آبادانی‌ها بسیار به دل می‌نشیند ما از نادر سلیمانی خواستیم تا در انیمیشن شرکت کند و صداپیشگی را انجام دهد. وی زمانی که نقش عصبانیت ناخدا را بازی می‌کرد صدای بسیار زیبا و دقیقی را ایجاد می‌کرد و باعث جذابیت کار می‌شد. ما در این انیمیشن از ساز‌های بوشهری استفاده کردیم و بهزاد عبدی مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت.
وی افزود: من اولین بار در پنج سالگی یک انیمیشن را در سینما دیدم؛ برادرم که استاد هنری من نیز به حساب می‌آید فیلم پینوکیو را انتخاب کرده بود و پس از آن که دید من از دیدن آن لذت برده‌ام،‌ فیلم دیگری را تهیه کرد و باری دیگر به سینما رفتیم.
او اظهار داشت: من انیمیشن را خیلی دیر شروع کردم چرا که ابتدا تحصیلات خود را در حوزه مهندسی رایانه گذراندم؛ پس از ورود به بازار کار، به طور ناگهانی در ۲۸ سالگی با انیمیشن‌سازی آشنا شدم. من به عنوان انیمیشن‌ساز دو بعدی وارد بازار شدم و بسیار هیجان‌زده بودم. در آن زمان می‌خواستم داستانی را تعریف کنم و به دلیل هدفی که داشتم در این مسیر متمرکزتر شدم.
گرافیست، نویسنده و کارگردان اظهار کرد: من برای کودکان هم انیمیشن‌های بسیاری ساخته‌ام و هم کتاب و مجله کودکان منتشر کردم. من مجموعه‌های انیمیشن‌ ۸۰ قسمتی برای کودکان ساخته‌ام و در تمامی این آثار سعی کردم داستان‌های جالبی را روایت کنم. همچنین در رابطه با ارتباط دلفین‌ها با انسان‌ها داستان‌های بسیاری خوانده بودم که نظرم را به این مسئله جلب کرده بود.
خیراندیش گفت: ساخت انیمیشن پسر دلفینی به مدت چهار سال به طول انجامید. این انیمیشن مانند نمونه‌های برتر دنیا به صورت ۲۴ فریم بر ثانیه ساخته شده و ما تلاش کرده‌ایم تا برترین کیفیت را به نمایش بگذاریم. تیم سازنده این انیمیشن نیز همگی ایرانی بودند.
وی افزود: انیمیشن پسر دلفینی در روسیه و آسیای میانه در دو هفته حدود یک میلیون و هفتصد هزار دلار فروش داشته و با استقبال غیرمنتظره‌ای مواجه شده است. ما اکنون قرارداد‌های مختلفی بسته‌ایم و انیمیشن را به زبان‌های متفاوت ترجمه‌ کرده‌ایم تا پسر دلفینی را در سراسر این کره خاکی به نمایش بگذاریم. این انیمیشن به زبان‌های روسی، ترکی، عربی و انگلیسی ترجمه شده است.
او ادامه داد: سینما جادویی است که مانند معجزه بر روی انسان‌ها تاثیر دارد؛ مردم اوج احساس را می‌توانند در سینما تجربه کنند و خاطرات بسیاری بسازند.
گرافیست، نویسنده و کارگردان گفت: بودجه انیمیشن پسر دلفینی یک هزارم آثار شرکت دیزنی هم نیست؛ شرکت والت دیزنی برای هر یک از انیمیشن‌های خود حدود صد و پنجاه میلیون دلار هزینه می‌کند و کارمندان بسیاری را به کار می‌گیرد تا پروژه را به اتمام برساند. خوشبختانه ما با تعداد افراد کمتری در تیم و امکانات محدودتر توانستیم به نتیجه بسیار خوبی برسیم.
خیراندیش ادامه داد: برای مدیریت کردن ساخت انیمیشن پسر دلفینی من ناچار بودم تا در پنج بخش به صورت تمام وقت فعالیت کنم؛ در زمان ساخت من نویسنده، کارگردان، طراح شخصیت، مدل‌ساز و مسئول خط داستانی بودم. بسیاری از افراد دیگر نیز در این پروژه مانند من فعالیت کردند و باعث شدند پسر دلفینی چنین کیفیتی داشته باشد.
وی افزود: پسر من از کودکی علاقه بسیاری به انیمیشن دارد و به دنبال این مسئله نقد‌هایی را از کارهای من انجام می‌دهد. یکی از مشاوران اصلی من در این انیمیشن پسرم و همسرم بودند چرا که هر دو در این حوزه اطلاعات دارند. برای طراحی شخصیت اصلی پسر دلفینی من از پسر خود الهام گرفتم و آن را مد نظر قرار دادم.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *