12:10

فیلم خانه حوزه‌هنری اصفهان و دفتر تخصصی سینما منتخبی از انیمیشن‌های کوتاه اروپای غربی را اکران می‌کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، برنامه‌های انیمیشن هر دوهفته یکبار در روزهای چهارشنبه برگزار می شود و برنامه این هفته اختصاص به نمایش آثار منتخب از اروپای غربی دارد.
نرگس رجایی مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در زمان همه گیری ویروس کرونا افزود: با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی این بار نیز به نمایش فیلم‌هایی از اروپای غربی اقدام می‌نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در نشست این هفته که در ساعت 18 روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه۱۴۰۰، در سالن سوره حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، مجتمع فرهنگی هنری سوره برگزار می‌شود در مجموع 11 انیمیشن کوتاه را با میانگین زمانی 5 دقیقه به نمایش می‌گذاریم.
رجایی با اشاره به اینکه این بار باید به نقد و بررسی انیمیشن ها می پرداختیم اما زمان تقریبی جلسات نقد و بررسی طولانی تر است تصریح کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی که با گفت و گو و تبادل نظر دوستان همراه است را به دلیل صرف مدت زمان بیشتر از یک ساعت به دفعات بعد موکول کردیم و برای حفظ بیشتر سلامت دوستان این بار نیز به اکران انیمیشن می پردازیم .
وی گفت: در این نشست 6 فیلم کوتاه محصول کشور فرانسه به نام هایAt the Ends of the Earth، به کارگردانی کنستانتین برونزیت و برنده جایزه انسی 1999 ، Le Royaume به کارگردانی نانو آلوز رودریگوئز، فیلم برگزیده مخاطبان 2011، ، Octapodi به کارگردانی جولین بوکابله، برنده جایزه انسی 2008 ، Balance به کارگردانی کریستوف، برنده جایزه انسی 1999، In the head به کارگردانی گرگوری راموز، تولید سال 2008، Alike به کارگردانی رافاکانو مندز، فیلم برگزیده مخاطبان، به نمایش در می آیند.
مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: همچنین فیلم های The Monk and the Fish به کارگردانی مایکل دودک، نامزد اسکار1994، محصول کشور هلند، EUROPE vs ITALY به کارگردانی برنو بوزتو، نامزد جایزه زاگرب، محصول ایتالیا، Fallen art به کارگردانی توماس باگینسکی، برنده جایزه بفتا 2006 ، از لهستان، Shine به کارگردانی الکساندر دایتریچ، برنده جایزه سوسایتی 2017، محصول آلمان، Smoke seller به کارگردانی جیم مایسترو، برنده جایزه گویا 2013، محصول اسپانیا از دیگر آثاری است که در این برنامه اکران می شوند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت های گسترده فیلم خانه حوزه هنری استان اصفهان با رویکرد جدید تاکید کرد: جلسات انیمیشن هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه ادامه خواهد داشت و امیدواریم که به زودی شاهد برگزاری جلسات اکران و نقد فیلم نیز باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *