18:16

«مرگ بر روی نیل» در اقدامی نادر از سوی چین برای سینمای هالیوود، تاریخ اکران گرفت.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم پرستاره «مرگ بر روی نیل» کنت برانا که دنباله «قتل در قطار سریع و سیر» است توانست تاریخ اکرانی در چین کسب کند، اتفاقی که بیشتر و بیشتر دارد تبدیل به چیزی نادر برای فیلم‌های هالیوودی می‌شود.
این فیلم استودیوهای دیزنی و قرن بیستم روز نوزدهم فوریه در چین اکران خواهد شد که اندکی بعد از تاریخ اکران آن در آمریکای شمالی یعنی یازدهم فوریه است.
«قتل در قطار سریع و سیر» توانسته بود در پاییز ۲۰۱۷ فروش نسبتاً خوبی در چین داشته باشد و ۳۴.۶ میلیون دلار بفروشد.
«مرگ بر روی نیل» در حال حاضر تنها فیلم ساخته شده توسط استودیوهای آمریکایی است که توانسته در تقویم امسال چین تاریخ اکران بگیرد. قانون‌گذاران چینی به شدت دسترسی صنعت فیلم آمریکا به بازار عظیم خود را محدود کرده‌اند و این مسأله بخشی از پاسخ آن‌ها به روابط پرتنش بین آمریکا و چین و سیاست‌های ملی‌گرایانه رییس‌جمهور شی جین‌پینگ است.
سال گذشته در مقایسه با بازه مشابه پیش از دوران پاندمی، تعداد فیلم‌های هالیوودی که اجازه اکران در چین کسب کردند یک سوم شد. تعداد زیادی از فیلم‌های عظیم دیزنی و مارول که معمولاً محبوب‌ترین فرنچایزهای هالیوودی در چین هستند هم نتوانستند اجازه اکران کسب کنند و این اتفاق ضربه بزرگی به فروش بین‌المللی آن‌ها زد.
«مرگ بر روی نیل» ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ در سینماهای جهان اکران شود اما به خاطر پاندمی تاریخ اکران آن چند بار به تعویق افتاد.
این فیلم هم مانند «قتل در قطار سریع و سیر» اقتباسی از آثار آگاتا کریستی با حضور کارآگاه معروف هرکول پوآرو با نقش‌آفرینی برانا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *