12:24

سجاد نوروزی از اکران نسخه مرمت شده فیلم‌های نوستالژیک قبل و بعد از انقلاب در سینما آزادی خبر داد.
سجاد نوروزی مدیر سینما «آزادی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تفاهم‌نامه این مجموعه با بنیاد سینمایی فارابی برای اکران فیلم‌های نوستالژیک دهه ۶۰ و ۷۰ توضیح داد: ما پیش از این برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های خاطره‌ساز در سینما آزادی داشتیم که براساس آن در ماه محرم سال گذشته فیلم‌های سینمایی «روز واقعه» و «پرواز در شب» را اکران کردیم. آن اکران‌ها با استقبال خوبی از طرف اهالی سینما و سینمادوستان مواجه شد و بهانه‌ای شد که امسال این تجربه را کمی گسترش دهیم. این بار سراغ تمام فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران حتی فیلم‌های قبل از انقلاب مانند «سفر سنگ» رفته‌ایم و پیگیر هستیم تا این آثار شاخص را در بازه زمانی کوتاهی روی پرده اکران کنیم.
وی در ادامه توضیح داد: واقعیت این است که بنیاد سینمایی فارابی کار بزرگی انجام داده و فیلم‌های خاطره‌انگیز دهه ۶۰ و ۷۰ را اصلاح رنگ کرده و روی دی‌سی‌پی آورده است. بابت این کار باید از آقایان تابش و ایل‌بیگی سپاسگزار بود که این خاطرات ارزشمند را پاس داشته‌اند و نسخه به روز و قابل اکران آن را فراهم آورده‌اند. در سینما آزادی تصمیم گرفتیم در قالب یک تفاهم‌نامه با بنیاد فارابی، این فیلم‌ها را روانه پرده کنیم. در کنار این اکران‌ها هم تصمیم داریم هنرمندان نقش‌آفرین در این آثار را هم در قالب فرش قرمز در کنار خود داشته باشیم.
نوروزی تأکید کرد: اگر این امکان فراهم شود و شرایط اپیدمی کرونا کنترل شود، سعی می‌کنیم نشست‌هایی را هم در کنار اکران این فیلم‌ها درباره آن‌ها برگزار کنیم تا نگاهی به تجربه آن زمان سینمای ایران داشته باشیم. این آثار می‌توانند چراغ‌راهی برای امروز سینمای ایران هم باشند. این اتفاق ویژه‌ای است که در طول ایام سال، به‌صورت تک‌سانس پیگیر اجرای آن خواهیم بود و در صورت استقبال مخاطب ظرفیت بیشتری را به آن اختصاص خواهیم داد. فعلاً تنها سینما آزادی میزبان این طرح است و در صورت استقبال این امکان وجود دارد که کلیه سینماهای حوزه هنری در این طرح شریک شوند.
وی درباره فیلم‌های انتخاب‌شده برای اکران در این طرح هم گفت: تا کنون «دزدعروسک‌ها»، «شهرموش‌ها»، «نیاز»، «کلوزآپ»، «روز واقعه»، «عروس آتش»، «سگ‌کشی»، «شیر سنگی»، «دیده‌بان»، «جاده‌های سرد» و «رنگ خدا» و… فیلم‌هایی هستند که نسخه مرمت‌شده آن‌ها برای اکران در اختیار ما قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی از ماه محرم اکران این آثار را کلید خواهیم زد.
نوروزی درباره تأمین نسخه مرمت‌شده برخی فیلم‌های قبل از انقلاب نیز بیان کرد: درباره فیلم‌های قبل از انقلاب با جشنواره جهانی فجر وارد مذاکره شده‌ایم. نسخه اصلاح‌رنگ شده برخی از این فیلم‌ها مانند «سفر سنگ» در قالب جشنواره جهانی فجر رونمایی شده است و پیگیر هستیم که بتوانیم از این ظرفیت و آرشیو هم استفاده کنیم.
مدیر سینما آزادی در بخش دیگری از این گفتگو درباره فقدان فضای مناسب پارکینگ برای مخاطبان این سینما هم توضیح داد: پارکینگ مجاور این سینما، متعلق به بانک سپه است و در سند واگذاری آن از طرف شهرداری، سهمیه‌ای هم برای سینما آزادی لحاظ شده، اما مالکیت این پارکینگ با مجموعه ما نیست. مسئولان بانک تصمیم به ساخت پارکینگ طبقاتی در این زمین گرفته‌اند و تلاش‌های ما برای مذاکره و ملاقات با آن‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. خواهش ما این است که در قالب مذاکره به تفاهمی برای استفاده از این ظرفیت پارکینگی برسیم که مخاطبان سینما آزادی تا پایان این عملیات عمرانی، دچار معضل جای پارک نباشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *