آمار فروش فیلم‌های ایرانی در سینماهای پاریس

18:23

از چهارشنبه ۲۷ ماه اکتبر براساس جدول باکس افیس در فرانسه فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم در ۳۸ سینمای پاریس و شهرستانها به نمایش درآمد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، چند روز قبل از نمایش رسمی «قصیده گاو سفید»، این فیلم تعدادی پیش نمایش هم با حضور کارگردان در سینماها داشت و به طور کلی در هفته اول ۹۹۴۴ تماشاگر داشته است. از این تعداد ۵۴۷۷ بیننده در پاریس ‌و بقیه در شهرستانها فیلم فیلم «قصیده گاو سفید» را دیده‌اند.
«قصیده گاو سفید» هفته دوم نمایش خود را از سوم نوامبر ادامه می‌دهد.
از همین چهارشنبه سوم نوامبر «جنایت بی‌دقت » اثر شهرام مکری در دو سینما‌ی پاریس و حومه به نمایش گذاشته شد، که در روز اول در پاریس طی سه سانس در روز ۵۸ تماشاگر داشته است.
فیلم «متری شش و نیم» با عنوان فرانسوی «قانون تهران» ساخته سعید روستایی که قبلا به نمایش در آمده بود، تاکنون حدود ۱۷۰ هزار تماشاگر در فرانسه داشته است.
کارشناسان اقتصاد سینما، با توجه به طولانی بودن زمان بیش از دوساعت «متری شش و نیم» و همچنین شرایط ایجاد شده برای سالن‌ها در اثر فراگیری ویروس کرونا، فروش آن موفقیت بزرگی برای یک فیلم ایرانی محسوب می‌شود.
همچنین از اول ماه دسامبر فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف، که مدت زمان نمایش آن دو ساعت و ۳۰ دقیقه است، در سینماهای فرانسه به نمایش در خواهد آمد. ‌فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز قرار است پانزده روز بعد، طبق جدول پخش کنندگان به پرده در ۲۰۰ سینما بیاید.
تا به امروز فرهادی رکورد دار فروش فیلم‌های ایرانی در فرانسه بوده، ‌بالاترین تعداد تماشاگر آثار او متعلق به «جدایی نادر از سیمین» با فروش یک میلیون ‌و پنجاه هزار تماشاگر بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *