17:06

یک تهیه‌کننده سینما ضمن تاکید بر لزوم پوست اندازی در وضعیت اکران سینماها بیان کرد که سینماها در حال حاضر مخاطبی ندارند.
سیدامیر سیدزاده در گفت‌وگو با مهر درباره زمان اکران فیلم «خانه شیشه‌ای» بیان کرد: کارهای فنی این فیلم به اتمام رسیده و ما منتظر بازگشت سینماها به دوران رونق و البته مهار کرونا هستیم تا بتوانیم در فرصت مناسب آن را به نمایش بگذاریم به همین ترتیب به طور قطع «خانه شیشه‌ای» تا پایان امسال اکران نمی‌شود اگر قولی که مسئولان بهداشتی مبنی بر واکسیناسیون مردم تا پایان سال داده بودند، محقق شود، احتمالاً از نوروز ۱۴۰۱ مردم به سینماها می‌روند. فیلم «خانه شیشه‌ای» هم با توجه به ساختار و موضوعی که دارد فکر می‌کنم استقبال خوبی از آن می‌شود و می‌توانیم آن را در ایام نوروز به نمایش بگذاریم.
وی با اشاره به مستند «پدرکشتگی» نیز اظهار کرد: این مستند به موضوع فرزندکشی در جامعه می‌پردازد که چندی پیش مجوزهای لازم را از سازمان سینمایی گرفتیم. در حال حاضر نیز مراحل تحقیق و نگارش آن سپری می‌شود. چون به تحقیقات زیاد در اقصی نقاط ایران احتیاج دارد. ما در این مستند تنها قتل بابک خرمدین را ملاک قرار نداده‌ایم چون در نقاط و قومیت‌های مختلف ایرانی این اتفاق رخ داده و نیاز به یافتن دلایل موضوع از منظرهای مختلف است. ما با ساخت این مستند به دنبال این هستیم که دلایل جامع و کاملی را که منجر به وقوع چنین اتفاقاتی در جامعه می‌شود، بررسی کنیم و در صورت امکان کاری کنیم که از لحاظ فرهنگی آمار این موضوع کاهش پیدا کند.
سیدزاده توضیح داد: این مستند به مسائل فرزندکشی می‌پردازد، اصلاً چیزی به نام قتل بابک خرمدین در آن مطرح نیست و موضوع عام فرزندکشی را در برمی‌گیرد. آن خبر ابتدایی که درباره «پدرکشتگی» برجسته شد به این خاطر بود که قتل بابک خرمدین در ۴۷ سالگی رخ داد و جامعه در شوک ناگهانی این موضوع قرار گرفت، بعد که این موضوع برجسته شد اقدام به اخذ مجوزها کردیم. با توجه به همزمانی دریافت مجوزها و قتل بابک خرمدین چنین تداعی شد که این مستند قرار است به موضوع قتل آن مرحوم بپردازد در حالی که این چنین نبود.

این تهیه‌کننده در بخش دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت ساخت و اکران فیلم‌ها اظهار کرد: در هر صورت برای ساخت یک فیلم پولی به آن تزریق می‌شود در حال حاضر متوسط هزینه‌ها در فیلم‌های لوباجت چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان، فیلم متوسط سه میلیارد تومان و برای فیلم‌های بیگ پروداکشن چیزی نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود، اما امروزه به دلیل ترس از واگیری ویروس کرونا در سینما مردم چندان به سینماها نمی‌روند هرچقدر هم مسئولان بگویند ما سینماها را ضدعفونی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم باز ترس ناشی از ابتلاء در مردم وجود دارد ضمن اینکه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در نبود مخاطب جرأت نمی‌کنند فیلم را روانه اکران کنند، نمی‌شود که فیلم را برای یک سالن خالی اکران کرد! در حال حاضر به جز «دینامیت» بقیه فیلم‌ها مخاطبانی به اندازه پنج، شش نفر را در هر سانس شاهد هستند. پول بلیت این تعداد مخاطب حتی هزینه قبض آب و برق سینماها را نیز برآورده نمی‌کند.

سیدزاده گفت: من هفته پیش برای تحقیق میدانی به ترکیه رفتم و دیدم سالن‌های سینمایی باز و کنسرت‌ها به راه هستند چون واکسیناسیون آنها کامل شده است اما مردم باز هم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این مدت باید بخش دولتی و خصوصی اقدام به توسعه سالن‌های سینمایی کنند هرچه سالن‌ها بیشتر باشد تعداد بیشتری از فیلم‌ها به نمایش در می‌آید یکی از اهداف اصلی دولت جدید باید این باشد که حتی در دورترین نقاط کشور هم سالن سینمایی داشته باشیم. باید کاری کنند که مخاطب مثل گذشته رغبت به تماشای فیلم در داخل سالن سینما را داشته باشد چون این روزها ارزان‌ترین و مجازترین تفریح در کشور سینماست، ما که امکاناتی چون ساحل کنار دریا و… را نداریم پس باید شرایط رفتن مردم به سینماها را فراهم کنیم.

این تهیه‌کننده در پایان توضیح داد: باید پوست‌اندازی‌ در وضعیت اکران داشته باشیم و با برنامه‌ریزی درست و البته عدالت اکران فرصت برای نمایش همه فیلم‌ها فراهم کنیم همانطور که می‌بینید در حال حاضر به دلیل عدم استقبال مردم ساخت فیلم هم محدود شده و کارگردانان کمتر به سراغ ساخت فیلم سینمایی می‌روند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *