11:03

فیلم‌تئاتر «خداحافظ راکون پیر» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه میرزاحسینی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران رایگان می‌شود.
به گزارش رسیده، نمایش «خداحافظ راکون پیر» با اقتباس از کتابی به همین نام اثر کلر ژوبرت از انتشارات کانون در سال ۱۳۹۱ تولید و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا شد.
بر اساس این خبر، نمایش «خداحافظ راکون پیر» قرار است روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در پایگاه مجازی کانون نمایش داده ‌شود.
این نمایش داستان هفتمین جوجه طوطی است که دوست ندارد به دنیا بیاید. راکون پیر برای او از زیبایی‌های دنیا می‌گوید تا بالاخره جوجه از پوسته تخم‌مرغی‌اش خارج شده و متولد می‌شود اما همان‌طور که روزها می‌گذرد و جوجه بزرگ‌تر می‌شود، راکون پیر هم پیر و پیرتر می‌شود تا اینکه یک روز…
بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک در این نمایش سیما، سعیده و سمانه میرزاحسینی هستند و طراحی صحنه و نور و ساخت دکور را علی تابع‌امام بر عهده داشته است.
طراحی و ساخت عروسک را سیما و سمانه میرزاحسینی، طراحی و دوخت لباس را فهیمه میرزاحسینی و طراحی پوستر و بروشور را مونا گودرزی بر عهده داشته‌اند.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سعیده میرزاحسینی به عنوان آهنگ‌ساز، وحیده میرزاحسینی به عنوان منشی صحنه، سمانه میرزاحسینی به عنوان دستیار کارگردان، حسین محی و محمود صادقی به عنوان دستیار صحنه، محمدرضا شاملوفرد به عنوان اپراتور نور و زهرا شایانفر به عنوان روابط عمومی گروه اشاره کرد.
تولید تئاتر بر اساس کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های مرکز تولید تئاتر کانون است. در همین راستا طرح «کتاب تئاتر» برای تولید تئاترهای پرتابل بر اساس کتاب‌های منتشر شده کانون و اجرا در مدارس و مراکز کانون تا پیش از همه‌گیری کرونا اجرا می‌شده است.
ترغیب به مطالعه در کودکان، اهمیت کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌های تازه نشر از جمله اهداف این طرح بوده است.
یادآوری می‌شود فیلم‌تئاتر «خداحافظ راکون پیر» در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *