وضعیت مخاطب سینما در 10 روز گذشته

12:14

گیشه سینما و تعداد مخاطبان هنر هفتم موضوع مهمی است که این روزها با شروع اکران آثار جدید وارد روند رو به رشد خود شده است
به گزارش فارس، موضوع گیشه سینما و مخاطب آن یکی از بحث‌های داغ و البته مهم سینما در این روزها است؛ موضوعی که تا به امروز از اتفاقات بسیاری تأثیر پذیرفته و قطعا در آینده هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.
سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش تمهیدات بسیاری برای بازگرداندن مخاطب به سینما اندیشیده‌اند و البته می‌توان گفت در این شرایط موفقیتی نسبی را هم کسب کرده‌اند.
بر اساس داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) وضعیت مخاطب آثار سینمایی روی پرده از تاریخ دهم ماه جاری که آثار جدید (بیرو، لوپتو و طبقه یک‌ونیم) وارد چرخه اکران شدند؛ هرچند کم اما رشد مخاطب را تجربه کرده است.
اطلاعات سمفا حاکی از به سینما آمدن ۲۹۶,۴۹۱ نفر در ۱۹,۸۴۲ سانس است، آماری که نشان دهنده تعداد 15 مخاطب در هر سانس است.
در این بین آثار جدید اکران شده سهم قابل توجهی دارند؛ فیلم سینمایی بیرو ۱,۳۷۳ مخاطب، انیمیشن لوپتو ۶۵,۳۲۲ مخاطب و سینمایی طبقه یک‌ونیم هم ۱۵,۵۹۰ مخاطب را به سالن‌های سینما آورده‌اند، این آثار درجمع ۸۲,۲۸۵ نفر را شامل می‌شوند که در نهایت نزدیک به 30 درصد آمار کلی فروش سینما را در بر گرفته است، آماری که به‌نظر برای 3 فیلم قابل توجه خواهد بود.
آمار مخاطب سینما در بازه 10 روزه قبل از شروع اکران آثار جدید تنها ۱۴۰,۷۴۱ نفر در ۱۱,۸۵۲ سانس بوده که به معنای هر سانس ۱۱ نفر است.
همه این داده‌‌ها و اطلاعات حاکی از تأثیر مثبت و البته قابل توجه اکران جدید در رشد مخاطب سینما است.
اتفاقی که چندی‌است با ترس تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان رخ نداده و برای مثال فیلم «بخارست» مسعود اطیابی را در صف اکران نگه‌داشته است.
به‌نظر این‌بار خود سینماگران می‌توانند با حمایت‌های سازمان سینمایی نقش مهمی در بازگشت مخاطب سینما به سالن‌ها را داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *