13:37

«برناردین اواریستو» اولین و تنها زن سیاه‌پوست حاضر در فهرست برندگان جایزه ادبی بوکر، اولین کتاب غیرداستانی خود را منتشر می‌کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه نشنال، برناردین اواریستو رمان‌نویس سیاه‌پوست انگلیسی که در سال ۲۰۱۹ به اتفاق مارگارت آتوود به طور مشترک برنده جایزه معتبر بوکر شد، اولین کتاب غیرداستانی خود را منتشر می‌کند. این کتاب که بیانیه(Manifesto) نام دارد، روایتی است جامع از زندگی شخصی و حرفه‌ای این نویسنده در ۴۰ سال گذشته.

بیانیه که ماه اکتبر (مهر- آبان ۱۴۰۰) به بازار کتاب می‌آید، تجربیات اواریستو در رابطه با موضوعات حساسی چون نژاد، طبقه اجتماعی و جنسیت و مسیر این نویسنده به سوی موفقیت را دنبال می‌کند.

انتشار این اثر غیرداستانی، بخشی از قرارداد نگارش سه کتاب است که اواریستو به تازگی با انتشارات همیش همیلتون امضا کرد. به موجب این قرارداد، اواریستو همچنین متعهد شده علاوه بر یک رمان جدید، اولین مجموعه داستان‌های کوتاه خود را نیز بنویسد.

این نویسنده ۶۲ ساله در گفت‌وگو با روزنامه گاردین در این باره گفت: مدت‌ها بود تصمیم به نوشتن چنین چیزی داشتم. میخواستم یک کتاب غیرداستانی بنویسم که نشان می‌دهد چگونه زندگی، عقبه و سیاست‌هایم بانی خلاقیتم شد و مرا به این نقطه از حرفه‌ام رساند. در حال حاضر در جایگاه خوبی هستم اما راه رسیدن به اینجا طولانی بود و ۴۰ سال طول کشید. حالا که به عنوان نویسنده در این جایگاه هستم، فرصت خوبی است که ببینم از کجا به اینجا رسیدم.

اواریستو افزود: میخواهم این کتاب برای مخاطب عام باشد و برای هر کسی که علاقه دارد بداند چگونه زندگی‌ دلخواهمان را می‌سازیم. ساختن چنین زندگی‌ای می‌تواند به معنای رها کردن خود از قید و بندها و سنت‌ها باشد.

هشتمین رمان اواریستو با عنوان دختر، زن، دیگری در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و ضمن دریافت جایزه بوکر، تحسین چهره‌های مطرحی چون باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا و رکسان گی نویسنده و منتقد ادبی معروف آمریکایی را برانگیخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *