کشته شدن جانسوز کودک بی‌گناه خوزستانی و موجی از همراهی و همدردی

1:34

بانی‌فیلم: این روزها سرعت وقایع و رویدادها و واکنش‌ها آن چنان بالاست که کمترین نسبتی درباره چرایی و چگونگی آنها و حوصله بحث و تحلیل و بررسی‌‌شان را باقی نگذاشته است.
امروز دو بازیگر (کتایون امیرابراهیمی و کتانه افشاری‌نژاد) با برداشتن روسری‌های‌شان، گام در همان مسیری

گذاشتند که پیش‌تر مریم بوبانی، کتایون ریاحی، خزر معصومی، ترانه علیدوستی، شیوا ابراهیمی و… رفته بودند.

در این شرایط پیکان انتقادها نیز به سوی برخی از فعالان هنری نشانه رفت؛ برخی مانند هنگامه قاضیانی با متهم کردن بازیگرانی که نسبت به کشته شدن کودکان و نوجوانان در اعتراضات، بی‌تفاوت بوده‌اند، شدیدترین انتقادات را به این دست هنرمندان وارد آورد.
با اینکه در ابتدای اعتراضات مردمی تعداد بی‌شماری از فعالان سینما و تئاتر و همچنین بازیگران و مجریان تلویزیونی تلاش کردند با انتشار دیدگاه‌های خود، از حرکت معترضان حمایت کنند، اما در این میان کم نبودند افرادی که بدون هیچگونه اظهار نظری، صرفاً سکوت اختیار کرده‌اند و کمترین واکنشی هم نسبت به وقایع این دوماهه نداشتند و ندارند.
مسئله همراه بودن و حمایت کردن از مردم در اوضاع و احوال اخیر، در حکم «چوب‌خطی» برای سنجش عیار «مردمی بودن» یا نبودن بسیاری از فعالان حوزه هنر و فرهنگ است که پیش از این داعیه داشتن پایگاه و جایگاه مردمی را داشتند.
امروز پس از انتشار متن انتقادی هنگامه قاضیانی از مهتاب کرامتی، این بازیگر هم با رسانه‌ای کردن خبر استعفایش از سفیر یونیسف بودن، کناره‌گیری خود را از این واحد حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد.
کرامتی نوشت: «من مهتاب کرامتی همیشه جایی بودم که بتوان به کودکان کمک کرد.
کناره‌گیری خودم را از یونیسف اعلام می‌کنم.»
استعفای کرامتی پس از آن اتفاق افتاد که خبر کشته شدن کیان پیرفلک کودک مظلوم ایذه‌ای در اثر اصابت تیر جنگی در این شهر استان خوزستان موجی از همدردی و تاسف را در میان هموطنان برانگیخت.
جمشید هاشم‌پور از هنرمندانی بود که نسبت به کشته شدن کودک بی‌گناه خوزستانی واکنش نشان داد. هاشم‌پور با انتشار عکسی از کیان پیرفلک کودک ایذه‌ای، نسبت به ادامه خشونت علیه مردم هشدار داد.
رامبد جوان هم که تا پیش‌ از این‌، کوچک‌ترین اظهارنظری نسبت به مسایل جامعه بیان نکرده بود امروز در پستی اینستاگرامی از کشته شدن کیان پیرفلک ابراز از مرگ او تاسف کرد و نوشت: «هر روزبر غم و خشم ما افزوده می‌شود…»

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *