تقدیر از برگزیدگان دومین جایزه آینه دار دوران

11:36

مراسم اختتامیه دومین دوره «جایزه آینه دار دوران» با حضور هنرمندان و چهره های فرهنگی و خانواده استاد باستانی پاریزی در تالار وحدت برگزار شد؛ در این مراسم از نشان خواجوی کرمانی که توسط یدالله کابلی خلق شد و قرار است موسسه آینه داران دوران با همراهی مرکز کرمان شناسی هرساله آن را برگزار کند رونمایی شد و این نشان به رسم ادب و احترام در اولین دوره به استاد «شفیعی کدکنی» اهدا خواهد شد.
به گزارش رسیده، سید عباس دعایی، مدیر جایزه آینه‌دار دوران در ابتدای مراسم ضمن تشکر از تمامی هنرمندان درباره چگونگی شکل گیری این جایزه توضیح داد: به خاطر علاقه‌ای که به باستانی‌پاریزی داشتیم در سال ۱۳۹۵ به یک گروه تصویرگر پیشنهاد داده شد، تا آثار مکتوب او را تصویرگری کنند. برای این کار جلساتی با «سید محمد گلاب زاده» مدیر مرکز کرمان‌شناسی گذاشتیم و با اجازه از خانواده باستانی‌پاریزی به این نتیجه رسیدیم که هر شخصی می‌خواهد با آثار باستانی پاریزی آشنا شود، ابتدا باید با کرمان آشنا شود.
او افزود: پس از برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، گروه تصویرگر هر کدام به انتخاب خودشان یکی از کتاب‌های ایشان را انتخاب کردند و توانستیم حدود 40 اثر هنری از این گروه تهیه کنیم. آثار اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ در قالب یک کتاب با نام «آینه‌دار دوران»چاپ شد و در کتابخانه ملی رونمایی شد و از زمانی که تصمیم گرفتم این رویداد را برگزار کنیم شرکت ملی مس از جایزه آینه دار دوران حمایت کرده اند.
همچنین در این راه «حبیب صادقی» هنرمند برجسته کشورمان و «حمید باستانی پاریزی» فرزند استاد، «محمد رضا شفیعی کدکنی»،«یدالله کابلی»،«استاد فرشچیان»،«رسول مرادی» و«علی خسروی» ما را از نطر فکری و معنوی حمایت کرده‌اند.
به گفته او، مجموعه فرهنگی آینه‌داران دوران با هدف بازشناسی چهره‌های مطرح فرهنگی ایران به نسل امروز پدید آمده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *