15:29

«سرزمین آوارگان» ساخته کلویی ژائو از سوی منتقدان جهانی به عنوان فیلم سال انتخاب شد.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم، فیلم برنده اسکار ساخته کلویی ژائو را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ برگزیدند.
جایزه بزرگ فیپرشی در جشنواره فیلم سن سباستین به کلوئی ژائو برای فیلم «سرزمین آوارگان» اهدا می‌شود.
به این ترتیب کلویی ژائو یک جایزه دیگر به جمع جوایزی که با این فیلم دریافت کرده افزوده است.
«سرزمین آوارگان» که برنده اسکار بهترین فیلم شد اسکار بهترین کارگردانی را برای ژائو و بهترین بازیگر زن را نیز برای فرانسیس مک دورماند از آن خود کرد.
دیگر رقبای «سرزمین آوارگان» برای دریافت فیپرشی بین‌المللی ۲۰۲۱ شامل «دور دیگر» توماس وینتربرگ برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی سال ۲۰۲۱، «کجا می‌روی، آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ نامزد اسکار، «جنجال بداقبال» ساخته رادو جود برنده فستیوال برلین و درام گرجستانی «وقتی به آسمان نگاه می‌کنیم چه می‌بینیم؟» ساخته آلکساندر کوبریدزی شد.
ژائو اولین کارگردان چینی است که برنده این جایزه شده و دومین فیلمساز آسیایی است که این افتخار نصیبش می‌شود. پیشتر کارگردان کره‌ای کیم کی-دوک در سال ۲۰۰۵ برای «۳- آیرون» این جایزه را برده بود.
تنها ۳ کارگردان آمریکایی پیش از این با دریافت این جایزه تجلیل شده‌اند که شامل ترنس مالیک برای «درخت زندگی» در سال ۲۰۱۱، ریچارد لینک لیتر برای «پسر بچگی» در سال ۲۰۱۴ و پل توماس آندرسون برای «منگولیا» در سال ۲۰۰۰ بوده‌اند.
پل توماس آندرسون کارگردانی است که بیشترین جایزه فیپرشی جهانی را از آن خود کرده و ۳ بار برای «منگولیا»، «خون به پا خواهد شد» در سال ۲۰۰۸ و «نخ خیال» در سال ۲۰۱۸ آن را از آن خود کرده است.

جایزه بزرگ فیپرشی ۲۰۲۱ در ۱۷ سپتامبر در مراسم افتتاحیه شصت و نهمین جشنواره فیلم سن‌سباستین به برنده اهدا می‌شود. انجمن بین‌المللی منتقدان سال پیش به دلیل پاندمی کرونا جایزه‌ای اهدا نکرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *