11:51

علی‌اصغر حداد با انتقاد از سیاسی شدن فرهنگ، می‌گوید انتظار دارد فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.
این مترجم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فرهنگ و ادبیات در دولت دوازدهم و خلاءهایی در این زمینه که به حمایت نیاز دارند، اظهار کرد: چهار سال آقای روحانی هم مثل سال‌های دیگر بود و فرهنگ همچنان در حال درجا زدن است.
او افزود: در این چهار سال هم اتفاق خاصی نیفتاد؛ همان‌طور بود که قبلا هم بود. این دوره ویژگی خاصی ندارد که بتوان درباره آن صحبت کرد و گفت که چیزی عوض شده؛ چه بد و چه خوب. همان آش است و همان کاسه. چیزی هم عوض نشده است.
علی‌اصغر حداد سپس از نگاه سیاسی به فرهنگ انتقاد کرد و گفت: امر فرهنگ را از آغاز به اهالی فرهنگ نسپردند و به همین علت امر فرهنگ به یک امر سیاسی تبدیل شده است. در این چهار سال هم همین اتفاق برای فرهنگ افتاد.
او در عین حال بیان کرد: دولت‌ها خودشان را قیم همه چیز می‌دانند و گمان می‌کنند که همه چیز را می‌دانند و دیگران هیچ چیز نمی‌دانند. در نهایت، نتیجه این می‌شود که شده است.
این مترجم در پایان بار دیگر بر لزوم سپردن فرهنگ به دست اهالی فرهنگ تاکید کرد و انتظار خود از دولت جدید را چنین بیان کرد: از دولت جدید همان انتظاری را داریم که از دولت‌های قبلی هم داشتیم؛ انتظار ما این است که فرهنگ را به اهالی فرهنگ بسپارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *