11:04

بانی‌فیلم: به فاصله دو روز از برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، خبرگزاری اصولگرای تسنیم در گزارشی ضمن واکنش نشان دادن به «آنت» فیلم افتتاحیه کن، از این فستیوال نیز انتقاد کرد.
تسنیم نوشت: جشنواره کن که اولین دوره خود را پس از خاموشی کرونایی برگزار می‌کند، با فیلمی افتتاح کرد که ترکیبی از موزیکال و برهنگی است و به دنبال اور دوز منتقدان سابقه‌دارش برای تهییج آنان و ضریب دادن به دیده‌شدن است.
اولین روز از جشنواره کن ۷۴ در حالی برگزار شد که بعد از وقفه یک ساله به علت پاندمی بیماری کووید-۱۹ توانست برگزار شود.
این وقفه منجر به این شد که جشنواره کن برای دیده شدن فیلم خاصی را برای افتتاحیه انتخاب کند.
این فیلم به کارگردانی «لئو کاراکس» که در سبک سورئال فیلم‌های خود را می‌سازد، این بار فضای بی‌عفتی را با موزیکال درهم آمیخته است.
«پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن گفته که هر یک از آثار لئوس کاراکس یک رویداد و فیلم جدید او، هدیه‌ای به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ است، نمی‌توان بازگشتی زیباتر از این به سینما و پرده نقره‌ای در کاخ اصلی جشنواره کن متصور بود، سینمای لئوس کاراکس، نمودی از این نشانه‌های قدرتمند و کیمیاگری موموز است که راز مدرنیته و جاودانگی سینما را در خود جای داده است!
بازیگر نقش اول زن فیلم نیز در این باره گفته که همراهی حرکات آکروباتیک و ضد عفت باعث شده است تا فضای این فیلم با دیگر فیلم‌های موزیکال متفاوت شود.
با توجه به اینکه منتقدین جشنواره کن عموماً به فیلم‌هایی از این دست که هنر را از زوایه‌ای نامتعارف روایت و زیبایی‌شناسی را با سبک پست مدرن تعریف و توصیف می‌کنند، تعریف و تمجید فراوان می‌کنند، به نظر می‌رسد کن برای مطرح شدن در فضای سینمای تعطیل پساکرونا با استفاده از ترکیب کلیشه‌های ناهنجار و موزیک در صدد مطرح کردن و احیای خود است.
برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۳ نیز فیلمی ضد اخلاقی بود که نمایش صریح مضامین بی‌عفتی در آن توسط منتقدین مورد تمجید قرار گرفت!
به نظر می‌رسد که فیلم افتتاحیه امسال جشنواره فیلم کن نیز مورد تقدیر قرار بگیرد.
جشنواره کن همچنین با زیرپا نهادن رویکرد غالب خود در ضریب دادن به چنین فیلم‌هایی، این‌بار فیلمی تجاری و گیشه‌پسند مانند سریع و خشن را نیز در بخش فرعی جشنواره اکران می‌کند تا از این طریق نیز بیشتر دیده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *