آثاری از نادر برهانی مرند، مهدی میرباقری، محمد مساوات، صحرا رمضانیان و بهزاد صدیقی منتشر شدند

15:53

پنج نمایش‌نامه‌ی سری نخست مجموعه‌ی صحنه‌ی کاغذی در نشر مهرگان خرد زیر نظر بهزاد صدیقی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه‌ی افرامانا، در سری نخست مجموعه‌ی صحنه‌ی کاغذی نشر مهرگان خرد نمایش‌نامه‌های در خواب دیگران نوشته‌ی نادربرهانی مرند، سوسمارالدوله نوشته‌ی بهزاد صدیقی، داستان نیمه‌شب نوشته‌ی مهدی میرباقری، به خاطرِ ماهان نوشته‌ی محمد مساوات و وازریک مرده است نوشته‌ی صحرا رمضانیان با نقدهایی از امید طاهری، محسن عظیمی، مسعود توکلی و حسین رسولی به همراه خود زندگی‌نامه‌نوشت (اتوبیوگرافی) و تئاترشناسی هر یک از این نمایش‌نامه‌نویسان در انتهای کتاب و با ویراستاری پریسا سعیدزاده و منیژه فریدی به زیور طبع آراسته شده و به بازار نشر راه یافته است.
بر اساس این گزارش، این کتاب‌ها در این مجموعه با طراحی جلد و یونیفرم سینا افشار هر یک با شمارگان 500 جلد و به قیمت‌های 45000، 55000 و 60000 تومان در دست‌رس علاقه‌مندان ادبیات نمایشی و تئاتر قرار گرفته است.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: بهزاد صدیقی، دبیر مجموعه‌ی صحنه‌ی کاغذی، در بخشی از مقدمه‌ی کتاب این نمایش‌نامه‌ها نوشته است انتشار نمایش‌نامه‌های ایرانی و کتاب‌های تئاتری (ترجمه و تألیف) با موضوع‌های گوناگون، خوش‌بختانه در دو دهه‌ی اخیر رو به فزونی است. اما متاسفأنه هنوز تعداد ناشران تخصصی تئاتر کم بوده و بسیاری از آثار نویسند‌گان و مترجمان تئاتر، امکان چاپ و نشر را پیدا نکرده‌‍‌اند و هنوز بسیاری از خوانندگان و مخاطبان جدی و علاقه‌مند از خواندن و استفاده‌ از آن‌ها بی‌بهره‌اند. در چنین شرایطی با حمایت و هم‌راهی نشر محترم مهرگان‌خرد، تصمیم به انتشار آثار نمایش‌نامه‌نویسان و مؤلفان تئاتر معاصر ایران گرفتیم تا با نگاهی تازه و روی‌کردی متفاوت در چه‌گونگی انتشار این آثار، تجربیات‌ ارزش‌مند و خواندنی نمایش‌نامه‌نویسی و تألیفات تئاتری نویسندگان اِم‌روز را با شمایلی شکیل و وزین، به عرصه‌ی نشر بسپاریم. برآنیم صداهای متعدد و متفاوت نمایش‌نامه‌نویسی معاصر از نسل‌های مختلف را منتشر سازیم.
در پایان این گزارش یادآور می‌شود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است در سری دوم مجموعه‌ی صحنه‌ی کاغذی، نمایش‌نامه‌های عیسی نوشته‌ی حمیدرضا نعیمی، فریدون‌کنار نوشته‌ی محمد میرعلی‌اکبری، یخ کف دست بخار می‌شود نوشته‌ی ابراهیم پشت‌کوهی، اهالی کاله نوشته‌ی پیام لاریان و سوییچ نوشته‌ی علی محمدرحیمی تا اردی‌بهشت‌ماه سال هزاروچهارصدودو توسط نشر مهرگان خرد منتشر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *