13:11

نخستین رمان «یوری فلسن» نویسنده‌ای که از او به عنوان پروست روس یاد می‌شد برای نخستین‌بار به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ نخستن رمان «یوری فلسن»، نویسنده‌ای که زمانی از او به عنوان «پروست روس» یاد می‌شد و آثارش از زمان مرگش در سال ۱۹۴۳ در «آشویتس» به فراموشی سپرده شدند برای نخستین‌بار به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.
«فلسن» نام مستعار «نیکلای فریدنشتاین» نویسنده روسیه‌ای است که در سال ۱۸۹۴ در سن پترزبورگ متولد شد و پس از انقلاب روسیه مهاجرت کرد و در سال ۱۹۲۳ در پاریس ساکن شد. او در دوران خود به عنوان یکی از نویسندگان برجسته روس شناخته می‌شد و در زمره نویسندگانی همچون «ولادیمیر نابوکوف» قرار می‌گرفت اما زمانی که فرانسه در جریان جنگ جهانی دوم اشغال شد او نتوانست به سوئیس فرار کند و در نهایت در فوریه سال ۱۹۴۳ در «آشویتس» کشته شد. دست‌نوشته‌ها و نامه‌های او پس از دستگیری‌اش گم و شاید نابود شدند و آثارش امروزه تقریبا ناشناخته هستند.
«برایان کارتنیک»‌ که یک استاد دانشگاه و مترجم است نام «فلسن» را زمانی که مشغول مطالعه نقدهای ادبی دهه ۳۰ میلادی بود پیدا کرد و متوجه شد این نویسنده بسیار مورد تحسین قرار می‌گرفته و در نتیجه به سراغ آثار این نویسنده رفت.
حالا این مترجم نخستین رمان «فلسن» را که «فریب» نام دارد به زبان انگلیسی ترجمه کرده و قرار است آن را در ماه «می» سال بعد روانه بازار کند. این رمان نخستین‌بار در سال ۱۹۳۰ در روسیه چاپ شده بود.
تاکنون فقط بخش‌های محدودی از نوشته‌های «فلسن»‌ ترجمه شده‌اند، البته مجموعه‌ای از آثار او در سال ۲۰۱۲ در روسیه چاپ شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *