12:02

حوزه هنری اصفهان و خانه ادبیات مستقل افغانستان جایزه ادبی «جانِ تان جور» را برگزار می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این جایزه ادبی به پاسداشت «ابوالفضل بیهقی» تاریخ نگار و نویسنده در بخش‌های داستان کوتاه و خاطره نویسی مختص مهاجرین افغانستانی ساکن استان اصفهان برگزار می‌شود.
موضوع آثار آزاد است اما به پاسداشت ابوالفضل بیهقی و به یاد هزاران سال همزیستی و بی‌مرزی ملت‌های ایران و افغانستان موضوعات (بیهقی از نیشابور تا غزنین، افغانستان من، جان ایران، جان افغانستان، شب‌های روشن مهاجران، هندوکش و شب طولانی) پیشنهاد می‌شود.
آخرین مهلت ارسال آثار به این فراخوان ۱۶ مهر ۱۴۰۰ است و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره واتس‌اپ ۰۹۰۲۷۶۲۲۳۳۸ پیام دهند.
در شرایط این فراخوان آمده است؛ تمامی داستان‌نویسان و قلم به دستان افغانستانی ساکن اصفهان می‌توانند در این جایزه شرکت کنند، هر نویسنده می‌تواند در هر بخش تنها با یک اثر در این مسابقه شرکت کند، محدودیتی برای تعداد واژگان آثار وجود ندارد، اما باید روال کمیت داستان کوتاه و خاطره نویسی رعایت شود، نه زیاد کوتاه و نه زیاد طولانی.
به برگزیدگان بخش‌های داستان کوتاه و خاطره نویسی لوح تقدیر، تندیس و مبلغ پانصد هزار تومان اهدا خواهد شد. اختتامیه این جایزه ادبی در یکم آبان ماه، سالروز ابوالفضل بیهقی، در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان برگزار خواهد شد.
از نکات دیگری که در این فراخوان آمده است می‌توان به نحوه ارسال آثار اشاره کرد، نحوه ارسال آثار به این فراخوان در قالب فایل Word با فونت BNazanin14 است که باید مشخصات کامل نویسنده ( نام داستان/ نام و نام خانوادگی /شماره تماس/ نشانی منزل ) در ابتدای داستان نوشته شود. ارسال عکس مدرک شناسایی ( کارت آمایش یا پاسپورت) الزامی است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحات اینستاگرامی@artesfahan.ir و@kh.adabyat.afg مراجعه نمایید.
گفتنی است، در طول برگزاری جایزه ادبی «جانتان جور»، هر هفته پنجشنبه‌ها کارگاه آموزشی نویسندگی در خانه هنرمندان برگزار می شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند در این جلسات حضور یابند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *